Zbieramy obserwatorów na Instagramie

Posted on: 30 lipca 2020, by :
Instagram

Żyjemy w czasach, w których social media są podstawą do kreowania wizerunku, pokazywania jak wygląda nasze codziennie życie czy jak w przypadku firm i sklepów, reklamowania swoich usług oraz podejmowania wszelkich działań marketingowych. Media społecznościowe takie jak Instagram, to miejsce skupiające miliony użytkowników, umożliwiające nie tylko dobrą zabawę, ale też często rozwój osobisty. Zdobycie dużej liczby obserwatorów to często nie lada wyzwanie, ale utrzymanie ich zainteresowania to prawdziwa sztuka! Co więc zrobić, aby nie stracić uwagi obserwatorów i sprawić, aby przez cały czas wyczekiwali z niecierpliwością na nowe posty?

1. Regularne dodawanie postów i utrzymywanie kontaktu z obserwującym

Zdawać by się mogło, że to banalne – nic bardziej mylnego! Najchętniej obserwowane konta na Instagramie to właśnie te, na których króluje regularność w dodawanych zdjęciach i dołączonych do nich opisach. Pozwala to przedstawić siebie jako osobę konsekwentną, robiącą coś, na czym jej zależy i budującą autorytet wśród ludzi zgromadzonych na platformie. Ciekawe, nieprzeciętne opisy potrafią przykuć uwagę każdego użytkownika oraz sprawić, by został na profilu jeszcze przez długi czas. Ponadto, każdy, kto zdecydował się kliknąć przycisk “obserwuj” w danym profilu, doceni możliwość regularnego dowiadywania się o nowościach.

Bycie aktywnym w social mediach to jednak nie tylko skupianie się na własnych celach, ale przede wszystkim na relacji z widzem czy czytelnikiem. Odpowiadanie na instagramowe komentarze oraz odpisywanie na wiadomości prywatne stanowi bardzo ważny element działania w sieci. Stały kontakt tworzy więź oraz daje czytelnikowi poczucie bycia częścią tego, co jest tworzone. Zachęca do dalszego wchodzenia w interakcje, a czy to właśnie nie jest jedną z ważniejszych rzeczy? Aby zawsze spotykać się z pozytywnym odzewem osób, do których kierujemy naszą twórczość?

 

2. InstaStories

Już od dawna jedną z funkcji Instagrama są doskonale wszystkim znane stories. Pozwalają one na pokazywanie tego, co dzieje się w danym momencie lub na dodawanie dowolnych zdjęć czy filmów z rolki aparatu. To świetny sposób by pozostać aktywnym i stale oglądanym.
Funkcje stories zapewniają również na pozostanie w kontakcie z obserwującym poprzez możliwość tworzenia ankiet, pytań czy quizów. Pozwala to poznać oczekiwania ludzi, dowiedzieć się jakie mają pytania lub, czy jest coś, co moglibyśmy zmienić, aby profil był jeszcze przyjemniej odbierany i oglądany.

 

3. Hashtagi oraz stałe przeglądanie kont innych osób

Używanie hashtagów przyciąga nowych obserwatorów i zachęca ich do pozostania na danej stronie na dłużej. To nieodłączny element postowania na Instagramie. Najlepiej jest używać takich tagów, które wpisują się i są powiązane z promowanym zdjęciem. Najpopularniejsze światowe zestawienia takie jak “#instagood”, “#photooftheday” czy “#picoftheday” z pewnością ułatwią wzbudzenie zainteresowania na stronie.

Aby być docenianym, warto też czasem poświęcić trochę czasu profilom prowadzonym przez innych. Stałe komentowanie postów, które wydają się nam ciekawe, pozwoli być dostrzeżonym przez szersze grono odbiorców, a co za tym idzie – wzbudzić zainteresowanie kolejnych osób i bezustannie rozwijać nasze konto. Bycie aktywnym to bowiem klucz do sukcesu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)