Zapis na newsletter – jak stworzyć skuteczny formularz?

Posted on: 20 stycznia 2020, by :
Zapis na newsletter

Newsletter mimo upływu lat wciąż jest jednym z bardziej popularnych i zarazem bardziej skutecznych kanałów marketingowych. Jak jednak zachęcić ludzi, aby z niego korzystali? Jednym ze sposobów jest zmiana formularza.

 

Odpowiednie umiejscowienie

Dobry formularz to formularz widoczny. Każdy użytkownik spogląda na stronie na kilka podstawowych miejsc. Pierwsze  z nich to belka znajdująca się nad menu głównym. Można tam umieścić więc krótkie, chwytliwe hasło. W przypadku WordPressa można to zrobić za pomocą tyczki Hello Bar czy Popslide. Odpowiednim miejscem dla newslettera jest także stopka. Osoby, które prowadzą blog firmowy posiadają na ogół sekcje z aktualności i artykułami. Pod każdym wpisem mogą umieścić swój formularz. Co ciekawe, formularze często znajdują się także po w prawej sekcji strony, co wynika z naturalnego ruchu gałek ocznych czytelnika.

 

Wyskakujące okienko

Zdecydowanie najwięcej wpisów do newslettera generują jednak i tak pop-upy. Wprawdzie nikt nie przepada za wyskakującymi okienkami, ale są one naprawdę skuteczne. Sporo zależy też od ich formy. Mocno irytują przede wszystkim te pop-upy, które atakują użytkownika, kiedy tylko ten odwiedzi stronę. Tymczasem najskuteczniejsze są te, które pojawiają się, gdy dana osoba chce zamknąć kartę przeglądarki. To tzw. exit pop-ups. Ponadto wykorzystać można formularze, które pojawiają się dla użytkowników spędzających na stronie minimum 10 sekund czy formularze kontekstowe.

 

Wtyczki i inne narzędzia

Istnieje na szczęście sporo wtyczek, które pozwalają na stworzenie odpowiedniego formularza. Tym samym można określić czas jego wyświetlania się czy ilość maksymalnych wyświetleń. W końcu nikt nie chce kilkanaście razy wiedzieć oferty, którą już odrzucił. Poza tym użytkownik zawsze powinien mieć możliwość łatwego zamknięcia okienka. Znak X musi więc być dobrze widoczny.

Kluczem do sukcesu jest jednak zaplanowanie na samym początku jak taki newsletter ma działać. Dobrze, aby użytkownicy też wiedzieli, czego mogą się spodziewać. Warto przy tym posługiwać się językiem korzyści. Klienci lubią zniżki i promocje, ekskluzywne treści i ciekawe materiały. Należy też zdawać sobie sprawę z tego, że automatyczne, nudne wiadomości wcale nie budują dobrych relacji biznesowych, a przecież to jest celem stosowania newslettera.

Ostatnim istotnym elementem przy projektowaniu formularza zapisu do newslettera jest jego wygląd. Formularz powinien być oczywiście estetyczny. Można go więc ozdobić np. odpowiednim zdjęciem, ale nie pobranym z darmowego banku zdjęć. Generalnie, im mniej pól ma formularz, tym lepiej. Na ogół ograniczyć się można tylko do adresu e-mail i imienia. Użytkownicy niechętnie wypełniają długie formularze, które wymagają sporo danych osobowych różnego rodzaju. Warto przy tym sprawdzać zaangażowanie osób zapisanych do newslettera. Ciekawym rozwiązaniem jest np. powtórne potwierdzenie zapis double opt-in. Często okazuje się, że większość osób zapisanych w pierwszym kroku do newslettera, wcale nie wykonuje kroku drugiego.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)