Wpływ koronawirusa na marketing

Posted on: 14 kwietnia 2020, by :

W Polsce jak i na całym świecie wiele osób poszukuje informacji na temat koronawirusa w Internecie. W mediach społecznościowych i nie tylko pojawia się coraz więcej postów na temat tego, w jaki sposób prawidłowo myć ręce i ściągać maseczkę. Artykuł  przedstawia sposób, w jaki pandemia wpływa na sprzedaż, trendy oraz zachowania użytkowników. Zapraszamy serdecznie do wnikliwej lektury!

 

Google a koronawirus

W momencie pojawienia się pierwszych podejrzeń koronawirusa u osób w Polsce internauci zaczęli wpisywać w wyszukiwarki zapytania dotyczące choroby COVID-19. Koronawirus to aktualnie najbardziej gorący i najczęściej wyszukiwany temat w sieci. Szybkość rozprzestrzeniania się pandemii.  Jej skala i wprowadzane zmiany wpływające na codzienne funkcjonowanie wywołują niepokój i zmuszają ludzi do poszukiwania sposobów na uniknięcie zachorowania. Wiele marek może zastanawiać się nad użyciem fraz związanych z koronawirusem w treści swoich serwisów. Aby zwiększyć swoją pozycję w wynikach wyszukiwania. Należy jednak wiedzieć, że użytkownicy szukają przede wszystkich rzetelnych informacji, jeżeli zatem trafią na stronę, która jedynie wykorzystuje pandemię do reklamowania się, może wywołać to spadek zaufania do takiej marki.

Social media a fake newsy

Informacje na temat koronawirusa pojawiają się także na platformach społecznościowych takich jak Facebook czy Instagram. Pojawiały się także fake newsy oraz reklamy środków ochronnych, na co zareagował Facebook oraz Instagram. Platformy te wprowadziły ścisłe regulacje na temat zakazu oraz usuwania reklam maseczek ochronnych oraz innych produktów. Nieprawdziwe informacje są na bieżąco usuwane, a platformy współpracują z organizacjami takimi jak UNICEF, CDC czy WHO w zakresie publikowania prawdziwych informacji.

W aktualnej sytuacji istotna jest zwiększona ostrożność oraz rozwaga w doborach tematów komunikacji, aby nie doprowadzić do dezinformacji, zaostrzenia paniki bądź upadku wizerunkowego marki. Właściwe jest skupienie uwagi na edukacyjnych wątkach oraz promowaniu dobrych praktyk, które mają na celu zmniejszenie zagrożenia.

 

Jak efektywnie działać w sieci w trakcie pandemii?

Zmiany, których skutki możemy teraz odczuć, z pewnością wpłyną na sposób prowadzenia swojego biznesu. Niektóre branże mogą cieszyć się znacznym zwiększeniem zainteresowania, inne będą musiały przenieść swoją działalność do Internetu, aby przetrwać ten ciężki czas. Teraz jest najlepszy moment na zainwestowanie w promowanie swojej firmy w sieci.

Przykładowo, właściciele niektórych firm, które działają w branży gastronomicznej radzą sobie bardzo dobrze w obecnej sytuacji, ponieważ umożliwili zakup jedzenia przez Internet i dostawę pod drzwi.

Warto także wspomnieć, że koronawirus ma istotny wpływ na preferencje zakupowe klientów, którzy chcąc uniknąć zarażenia będą więcej czasu spędzać w sieci. Mogą wyrobić oni przyzwyczajenia zakupowe i nawet po ustaniu pandemii kupować online. Marki, które to przewidzą i przygotują właściwą strategię będą mogli zmniejszyć spadki sprzedaży oraz zyskać konkurencyjną przewagę

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)