Typy reklam Google Ads

Posted on: 17 sierpnia 2019, by :

Google Ads jest prawdopodobnie jedną z najbardziej niezrozumianych platform płatnych reklam. Wielu właścicieli firm promuje swoje towary za pomocą sponsorowanych postów w serwisach społecznościowych, takich jak Facebook, ale nie wykorzystuje w pełni Google Ads, pomimo wyjątkowej okazji, jaką oferuje reklamowanie swoich produktów i usług bezpośrednio osobom aktywnie ich szukającym. Google udostępnia szeroką gamę narzędzi reklamowych. Zapewnia również dostęp do użytkowników dwóch największych wyszukiwarek na świecie – odpowiednio Google i YouTube – oraz sieci milionów witryn do reklamowania się.

 

Reklama w wynikach wyszukiwania

 

Średnio na świecie jest ponad 63 000 wyszukiwań w Google na sekundę. Reklama w wynikach wyszukiwania Google otwiera Twoją firmę na dużą widoczność, umożliwiając pojawienie się na stronie wyników wyszukiwania dla wybranych słów kluczowych.

Reklamodawcy mogą utworzyć kampanię dla swojej firmy, tworząc w ramach kampanii kilka grup reklam, które mogą koncentrować się na różnych kategoriach słów kluczowych. Na przykład firma zajmująca się projektowaniem stron internetowych może zdecydować się na wyświetlanie reklam w zakresie projektowania stron internetowych, SEO i marketingu w mediach społecznościowych, a także utworzyć indywidualne grupy reklam dla każdego z trzech tematów, każdy licytując różne słowa kluczowe i wyświetlając reklamy napisane specjalnie dla nich.

 

Zakupy Google

 

Zakupy Google to świetne narzędzie dla reklamodawców posiadających witrynę e-commerce. Chociaż kampania w sieci wyszukiwania może służyć do reklamowania witryny i jej ofert specjalnych, kampania zakupowa może reklamować każdy produkt indywidualnie, bez konieczności ustalania stawek za wszystkie słowa kluczowe produktów.

Przesyłając plik danych wszystkich swoich produktów do Google Merchant Center oraz wybierając dzienny budżet i stawkę za CPC, Twoje produkty pojawią się na platformie Zakupów Google. Oprócz elementów pojawiających się na stronie Zakupów Google niektóre elementy mogą pojawiać się na stronie wyników wyszukiwania.

Przede wszystkim jednak produkty pojawią się na platformie Zakupów Google, która porównuje ceny produktów z cenami innych sprzedawców, umożliwiając użytkownikom filtrowanie wyszukiwania na podstawie ceny i innych atrybutów specyficznych dla produktu. Aby wyprzedzić innych sprzedawców korzystających z platformy, warto dodać tag promocyjny do swoich produktów.

 

Sieć reklamowa

 

Sieć reklamowa Google to szeroki zbiór witryn, które akceptują reklamy za pośrednictwem AdWords, umożliwiając reklamodawcom promowanie swojej firmy w różnych formatach:

  • Reklamy tekstowe: reklamy mają identyczny format jak reklamy tekstowe w sieci wyszukiwania, ale są wyświetlane w sieci witryn partnerskich.
  • Reklamy graficzne: jest to bardziej przyciągający wzrok typ reklamy, umożliwiający korzystanie z obrazów w sieci reklamowej w celu nakłonienia użytkowników do kliknięcia Twojej witryny.
  • Reklamy multimedialne: reklamy multimedialne są podobne do reklam graficznych, ale zawierają interaktywne elementy i animacje, dzięki czemu przyciągają większą uwagę.
  • Reklamy wideo: jest to podobne do reklamy multimedialnej, ale wideo można osadzić w celu odtworzenia bezpośrednio w nim.

Jak widać opcji wykorzystania Google ADS do promocji firmy jest wiele, dlatego warto wykorzystać to narzędzie do promocji swojej firmy i produktów. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)