Social Media – trendy w reklamie

Posted on: 23 marca 2019, by :
Social media

Świat  Social Media  nieustannie się zmienia, przynosząc co roku nowe trendy, pomysły i niepisane zasady. W większości przypadków zmiany nie są nagłe lub nieoczekiwane, ale raczej stopniowe i stosunkowo przewidywalne-na przykład, kto był naprawdę zaskoczony, że Google + został zamknięty? W tym poście przejdę przez spodziewane trendy w mediach społecznościowych w 2019 roku. Niektóre z nich są już tutaj i rozwijają się powoli, ale nie są jeszcze pełne szumu. Inne z kolei, już teraz stanowią sobą poważne narzędzia w świecie marketingu.

 

Treści wideo

 

Ilość publikowanych w internecie treści wideo stale rośnie. Oczekuje się, że w przyszłym roku, treści wideo ponownie zdominują rynek. W rzeczywistości, według niektórych ekspertów, 80% tego, co konsumujemy online, wkrótce będzie występowało pod postacią filmu. Jest to szczególnie prawdziwe w przypadku filmów na żywo. Zawsze popularny na YouTube, trend przejął teraz Facebook i Instagram. Autentyczny i efemeryczny charakter filmów na żywo sprawia, że są one szczególnie atrakcyjne i znaczące dla użytkowników mediów społecznościowych. Filmy wideo na żywo zwiększają wiarygodność i trafność marki, a to element, którego nikt nie chce zignorować. Innym powodem, dla którego filmy stają się coraz bardziej popularne, jest to, że filmowanie staje się łatwiejsze, nawet na wysokim poziomie produkcji.

 

Social Media

 

W ciągu ostatnich kilku lat influenserzy na mediach społecznościowych stały się głównym trendem, który dosłownie zdominował świat marketingu. Mamy teraz gwiazdy Instagrama, Twittera oraz youtuberów. Każdy z nich ma miliony zwolenników-każdy ich post, vlog lub tweet, jest natychmiast widziany setki, tysiące, a nawet miliony ludzi. Jest to zdecydowanie więcej niż twórcy reklam telewizyjnych, mogliby w ogóle oczekiwać w tak krótkim czasie. Jednak wraz ze wzrostem liczby osób mających wpływ na media społecznościowe ceny ich usług również wzrosły. To prowadzi więcej firm do spojrzenia na inne alternatywy, w tym wykorzystania siły przebicia mikro-influencerów. W przeciwieństwie do głównych czynników wpływających na rozwój, w każdej niszy marketingowej występują mikro-wpływowcy. Mają oni sieć obserwujących mniejszą niż 10 000 , ale większość ich zwolenników jest naprawdę zainteresowana tym, co mają do powiedzenia. Są oni również bardzo zaangażowani oraz stanowią autorytety w swoich branżach.

 

Personalizacja

 

Biorąc pod uwagę ogromną ilość informacji przesyłanych codziennie przez ludzi. Bardzo łatwo jest uzyskać wgląd we wszystkie rodzaje informacji o osobach siedzących za ekranem. To otworzyło drzwi do lepszej personalizacji. Treści, produkty, e-maile – wszystko to może teraz opierać się na historii zakupów konsumenta.  Klikniętych linkach, postach w serwisach społecznościowych i innych zachowaniach. Na przykład Booking.com powiadamia o ofertach w lokalizacjach, w których ostatnio byłeś, Netflix oferuje programy do oglądania na podstawie twojego gustu, Amazon i eBay pokazują produkty podobne do tych, które wcześniej kupiłeś. A to jeszcze zanim spojrzysz na bazę danych zebraną przez Google i Facebook-znają nas od wewnątrz i wykorzystują te informacje, aby spersonalizować swoje oferty. Chociaż spersonalizowany marketing może być niepokojący (, szczególnie gdy weźmie się pod uwagę wszystkie firmy informacyjne, które mają na ciebie wpływ), jest również naprawdę wygodny dla użytkownika, a klienci nie będą w stanie zrezygnować w najbliższym czasie z korzyści płynących z takiej reklamy.

Aż 96% marketerów uważa, że personalizacja poprawia relacje z klientami. Klienci mogą martwić się oczywiście o zagrożenie swojej prywatności.  Jednak nadal doceniają proponowany produkt, którego szukali, a także powiadomienie o sprzedaży w ulubionym sklepie. Pomimo obaw ogółu społeczeństwa, personalizacja nie zatrzyma się na obecnym etapie i będzie tylko obejmować coraz to szersze obszary naszego życia.

 

Witam, piszę dodatkową wiadomość ponieważ chciałbym zadać pytanie, czy byłby pan zainteresowany stałą współpracą? Zauważyłem, że często zleca pan teksty na tematy, które nie są mi obce, dlatego, myślę, że taka współpraca mogłaby być owocna dla obu stron.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)