Testy porównawcze na Facebooku – czy warto z nich korzystać?

Posted on: 15 stycznia 2020, by :
Testy porównawcze na Facebooku

Testy to już powszechność dnia codziennego dla każdego z marketów, którzy poszukują bardziej efektywnych rozwiązań dla własnych biznesów. Zatem w tymże wpisie zostanie poruszony temat testów porównawczych na Facebooku.

 

Czym są tak w ogóle testy porównawcze na Facebooku?

Testy porównawcze umożliwiają nam sprawdzenie, która wersja reklamy będzie lepsza, przynajmniej w teorii.  Możemy przykładowo sprawdzić, która z wersji reklam będzie mieć lepsze wyniki i ostatecznie wykorzystać ją do wszystkich swoich odbiorców. Można podejść do tematu inaczej i spróbować ustalić, która grupa docelowa zareaguje lepiej na przygotowane przez nas kreacje.

Czy da nam to stuprocentową pewność powodzenia w następnych reklamach? Oczywiście, że nie. Niemniej z pewnością jest to opcja warta przeprowadzenia testów. Przyjrzyjmy się zatem nieco dokładniej.

 

Jak funkcjonują testy porównawcze na Facebooku?

Trochę teorii, zanim opiszemy instrukcję. Wiemy już, iż testy porównawcze dają możliwość stworzenia różnorodnych wersji reklam, a później porównywania ich skuteczności. Niemniej jak to przebiega w dokładny sposób? Czym będzie się to różniło, chociażby od puszczenia dwóch zestawów reklam bez użycia funkcji ,,split testu”? Niektórzy mają wręcz fioła na punkcie nakładania się na siebie odbiorców.

Mówić w skrócie: różnorodne grupy na Facebooku mogą się ze sobą pokrywać, zatem dwa różne zestawy reklam nastawione na inne zainteresowania (albo niestandardowe grupy) mogą dotrzeć do takich samych ludzi – przynajmniej w pewnym stopniu. Używanie split testu pozwoli na uniknięcie takiego negatywnego efektu, aby test stał się wiarygodny. Testy porównawcze wykonuje się na ludziach (nie zaś na plikach cookies), a dane do nich pobiera z różnych rodzajów urządzeń. Facebook porównuje i oblicza dla każdego z zestawów reklam jego koszt. Wygrywa oczywiście zestaw, którego koszty będą najniższe. Taką informację otrzymamy mailem. Brzmi całkiem nieźle, prawda? Przejdźmy więc dalej i przyjrzyjmy się temu, jak konfiguruje się testy porównawcze na Facebooku.

 

Testy porównawcze na Facebooku: Cele i zmienne

Testy porównawcze mogą być wykonane dla różnorodnych celów reklamowych. Cel wybieramy oczywiście na początku kampanii – to pierwszy z etapów konfiguracji każdej z reklam na Facebooku.

 

Czym różnią się między sobą wybrane testy?

  • materiał do reklamy – zmienna, która przeznaczona jest do sprawdzania które filmy/obrazy, nagłówki, całe teksty, albo przyciski są najlepsze,
  • optymalizownanie wyświetlania – ta zmienna będzie optymalizować zestaw pod kątem kliknięć, konwersji, albo wyświetleń docelowej strony. Dzięki temu możemy przetestować różnorodne rodzaje optymalizacji,
  • grupa odbiorców – zmienna tyczącą się grupy odbiorców odpowie nam na pytanie, jakiego typu osoby zainteresowane są naszą wybraną reklamą,
  • miejsce – ta zmienna powie nam, gdzie nasze reklamy lepiej konwertują: na komputerach, czy urządzeniach mobilnych, w standardowych umiejscowieniach, czy w tych automatycznych.

Dalsza konfiguracja przebiegać będzie prawie tak samo jak standardowa konfiguracja Zestawu Reklam na Facebooku i Reklam.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)