Spójny wizerunek Marki – dlaczego jest tak ważny?

Posted on: 14 maja 2021, by :

Spójność wizerunku, to tak naprawdę przestrzeganie wszystkich zasad, które odnoszą się do identyfikowania danej firmy przez klientów. Na tą właśnie spójność składa się przede wszystkich identyfikacja wizualna, która jest związana z daną marką, ale również to, jak firma jest odbierana przez klientów, przez konkurencję, społeczność, czy też przez otoczenie. Generalnie rzecz biorąc, jeżeli firma składa jakieś obietnice, to koniecznie musi się z nich później wywiązać, ponieważ jeżeli tego nie zrobi, to będzie uznawana za firmę nierzetelną, a co za tym idzie nie uda jej się przekonać do siebie klientów. Takie działania są po to, aby wykreowana tożsamość oraz wizerunek marki w oczach klientów nie ze sobą pokrywały.

Co to jest identyfikacja wizualna firmy?

Identyfikacja wizualna firmy, to po prostu elementy, które sprawiają że bez problemu możemy ją odróżnić od konkurencji. Jest to po prostu zbiór znaków graficznych, kolorystycznych, czy też komunikacyjne. Które mają sprawić, że klient te właśnie elementy będzie identyfikował z daną firmą. System identyfikacji wizualnej każdego przedsiębiorstwa, powinien stanowić dopełnienie jej wizerunku. Jednocześnie być spójny ze sposobem komunikacji oraz z działaniami przez nią podejmowanymi.

Podstawowe elementy

Na cały wizerunek danej firmy składają się różnego rodzaju elementy, takie jak na przykład logo, czy też logotyp. Już poszczególne kolory mogą w pewien sposób wpływać na klientów. Na przykład firmy, które swoją ofertę kierują głównie do rodzin z dziećmi, koniecznie powinien stworzyć taki system rozpoznawalności graficznej, który będzie bazował na kolorach wzbudzających zaufanie, a wiec na kolorze białym, zielonym oraz niebieskim. Jeżeli raz ustalimy, jakie barwy wykorzystujemy, jaki zestaw kolorystyczny został przez nas wybrany, to powinniśmy się tego trzymać. Jest to naprawdę bardzo ważny element spójności wizerunku. Kolory przyciągają ludzi i to właśnie bardzo często to z nimi klienci kojarzą daną firm.

Dlaczego identyfikacja wizualna jest taka ważna?

Jeżeli cały proces identyfikacji wizualnej zostanie poprawnie przeprowadzony, to będzie miało to dla naszej firmy niebagatelne znacznie. Przede wszystkim firma może zaistnieć w świadomości klientów. Zapadnie im w pamięć dane logo, a jego kolory będą już zawsze kojarzyły się z daną marką. Jeżeli firma ma spójny wizerunek, to znaczy że jest profesjonalna, a co za tym idzie klienci będą ją bardzo dobrze odbierać. Szczególnie ważne jest to, aby klient cały czas dostawał ten sam przekaz. Niezależnie od tego, czy przegląda stronę internetową firmy, czy też odwiedził jej oddział. Identyfikacja wizualna marki powinna pokazywać jej charakter oraz wartości, jakie są przez nią wyznawane.

Niestety wiele firm rezygnuje ze stworzenia spójnego systemu identyfikacji wizualnej. Oczywiście wiąże się to z wysiłkiem i poniesieniem kosztów, które wolą przeznaczyć na coś innego. Warto jednak wiedzieć, że cała identyfikacja wizualna to inwestycja, która może się nam naprawdę bardzo opłacić.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)