Social media

Posted on: 14 maja 2020, by :

Reklamą social media nazywa się wszelkie działania promocyjne, realizowane na portalach społecznościowych. Każde przedsiębiorstwo, zainteresowane taką formą promocji jest zobowiązane uiścić stosowną opłatę za wyświetlanie swoich treści w sieci. Wiele osób uważa, że najlepszą witryną do takich działań jest Facebook, jednak każda strona internetowa posiada własny system reklamowy, do którego można dołączyć. Najważniejsze, żeby nie zapominać o ustaleniu budżetu pozwalającego na reklamę w sieci.

Nie każdy użytkownik zdaje sobie sprawę z tego, iż reklamy, które widzi w tej chwili są dopasowane do tematyki stron, które przegląda najczęściej. Stąd tak trudno określić, co wyświetla się naturalnie a co jest narzucone przez jego upodobania.

 

Przewaga nad tradycyjnymi formami promocji

Najważniejszą cechą reklamy w social mediach jest możliwość interakcji z odbiorcą. Osoba, oglądająca np. spot czy inną formę promocji może ją od razu skomentować, polubić czy udostępnić. A to nie koniec ewentualnych komplikacji związanych z umieszczeniem ogłoszenia. Sceptyczni klienci zadają niewygodne i trudne pytania, inni napiszą krytyczny komentarz lub zaczną spamować. Jednak firmy działające od lat w sieci, potrafią sobie radzić z takimi osobami a nic nie wnoszące informacje po prostu usuwają.

W sieci można umieścić dowolną formę promocji. Od form statycznych, zawierających tekst i grafikę, przez posty wideo, formularze czy proste strony internetowe. Elastyczność internetu zachęca przedsiębiorstwa do eksperymentowania z nowymi formami reklamy, prowadzącymi do doraźnego wzrostu sprzedaży danego produktu. Niestety, słabą stroną tego rozwiązania jest brak skupienia się na formie, która rzeczywiście jest efektywna. Osoby odpowiedzialne wyżej cenią nowinki techniczne, zapewniające przeważnie zmniejszenie kosztów własnych firmy aniżeli komunikację z klientem.

Dzięki reklamie w social mediach bardzo łatwo znaleźć grupę docelową. Marketerzy zbierają informacje na podstawie przeczytanych artykułów czy wejść na strony tematyczne. Inne formy promocji nie mają takich możliwości, ponieważ posiadają znikomą wiedzę o odbiorcach.

 

Założenia

Cel reklamy marketingowej nie różni się niczym od reklamy tradycyjnej. Jednak promocja w mediach społecznościowych daje nieograniczony dostęp do potencjalnych klientów i służy jako wsparcie sprzedaży online. Najczęściej definiowanymi punktami, dla których stosuje się promocję przedsiębiorstwa są:

  • wzrost rozpoznawalności przedsiębiorstwa i zapoznawanie coraz większej rzeszy klientów z ofertą,
  • zachęcenie klienta do pozostawienia kontaktu bądź zbieranie informacji z social mediów,
  • wspieranie sprzedaży sklepu internetowego poprzez kierowanie do zainteresowanych użytkowników specjalnych ofert.

Niestety przeniesienie ciężaru na jedną formę promocji nie pomoże w osiągnięciu tych celów. Szczególnie ucierpieć mogą sklepy stacjonarne. Badania dowodzą, że reklama w social mediach kreuje świadomość klienta dotyczącą marki, jednak nie odgrywa większej roli w momencie samego zakupu.

 

Zobacz także nasze pozostałe artykuły:

Jak promować profil na Instagramie?

O czym pamiętać, gdy firma dopiero raczkuje w sieci? 

Narzędzia dla blogerów

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)