Social Media to konieczność dla Twojego biznesu

Posted on: 13 marca 2021, by :
Pozyskiwanie klientów

Przedsiębiorcy już nie zastanawiają się nad tym, czy korzystać z marketingu w mediach społecznościowych czy nie. W dzisiejszych realiach to konieczność. Użytkownicy internetu spędzają średnio nawet 2,5h dziennie na swoich kontach w mediach społecznościowych. Dlatego marketing społecznościowy nie jest opcją, ale obowiązkiem i doskonałym narzędziem do rozwoju biznesu. Czy wiąże się to z dużym wydatkiem?

 

Jeszcze jednym powodem, dla którego media społecznościowe są idealnym miejscem dla małych firm i startupów jest ich efektywność kosztowa. Inne sposoby rozpowszechniania informacji, takie jak media, radio, telewizja są drogie i skomplikowane. Reklamowanie produktów i usługi za pomocą Facebooka, Instagrama czy Twittera jest o wiele łatwiejsze i tańsze. Trzeba tylko wiedzieć, jakich metod użyć, aby pomnożyć swoje pieniądze.

 

5 Tanich taktyki marketingowych w social mediach

Poniżej dowiesz się o pięciu przystępnych tanich sposobów marketingu w mediach społecznościowych, które rozwiną Twoją firmę, poprawią relacje z klientami i przyciągnąć nowych konsumentów.

 

Optymalizacja kampanii

Istnieje kilka tanich taktyk, których możesz użyć, aby dotrzeć do właściwych klientów. Przejrzyj hashtagi, które są używane w Twojej branży i używaj ich za każdym razem, gdy treść publikujesz w mediach społecznościowych. Dodaj słowa kluczowe i obrazy zoptymalizowane pod kątem słów kluczowych w postach na blogu, artykułach, aktualizacjach i wszystkich innych elementach treści, które udostępniasz w social mediach. Nie zapominaj o promowaniu swojej firmy na kilku platformach mediów społecznościowych jednocześnie. Facebook jest idealny dla wszystkich rodzajów firm, podczas gdy Instagram i Pinterest są szeroko stosowane w takich branżach jak handel detaliczny, moda i gotowanie.

 

Skupienie się na Facebooku

Wśród wszystkich platform mediów społecznościowych, Facebook jest numerem jeden. Jest on używany przez ponad 2 miliardy ludzi w różnych grupach wiekowych, dlatego oferuje więcej korzyści niż Instagram. Jeśli szukasz taniej taktyki marketingowej, to Facebook jest najlepszym wyborem pozwalającym na reklamę za darmo. Strona oferuje płatne opcje reklamowe, które są bardzo opłacalne i z pewnością przyniosą pożądane rezultaty.

 

Wypróbuj LinkedIn

Wiele małych firm nie docenia korzyści, jakie daje LinkedIn. Platforma pomoże Ci stworzyć godny zaufania i profesjonalny wizerunek Twojej organizacji. Ostatnie statystyki mówią, że około 50% jej członków jest skłonnych kupować od firm, z którymi kontaktują się na LinkedIn.

 

Transmisje na żywo

Pozwolenie potencjalnym klientom poznać bliżej Ciebie i Twoją marke z pewnością przyniesie Ci pozytywne opinie. Zamiast wrzucać zmontowane filmy na Facebooka czy YouTube, możesz postawić na transmisje na żywo i dać innym możliwość zadawania pytań, dowiedzenia się więcej o Tobie i o tym co oferujesz. Transmisje na żywo są darmowe i przyciągają uwagę, więc błędem byłoby ich nie spróbować. Aby uczynić je bardziej interesującym, spróbuj formatu Q&A i rozmowy z klientami oraz przeprowadzaj wywiady z ekspertami z tej samej branży. Użytkownicy mediów społecznościowych uwielbiają zakulisowe podejście do prezentacji siebie. Bądź gotów podjąć ryzyko i zobacz, jakie korzyści może to przynieść. Pamiętaj, że relacje z klientami są tym, na czym budujesz swój biznes.

 

Kreatywna treść

Czy wiesz, jak wiele osób reklamuje swoje usługi i produkty za pośrednictwem mediów społecznościowych? Miliony! Twoje treści muszą być kreatywne i unikalne. Tekst pisany jest pierwszym sposobem dostarczania informacji i angażowania klientów. Jeśli nie jesteś utalentowanym copywriterem, zatrudnienie go nie będzie kosztować zbyt wiele. Wykorzystaj video marketing. Nie kosztuje to dużo zważywszy, że użytkownicy mediów społecznościowych wolą oglądać niż czytać, więc zasięg takiej formy reklamy zawsze będzie większy. Prezentacja wideo Twojego produktu lub usługi, a także filmy na temat tego, jak z nich korzystać bardzo pomoże potencjalnym klientom w zdecydowaniu się na Twoją markę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)