Social media – najlepsze miejsce na reklamę?

Posted on: 30 czerwca 2020, by :

Tradycyjna reklama prezentowana w prasie, radiu czy telewizji niewątpliwie nadal odgrywa znaczenie w działaniach marketingowych. Zastanawiałeś się jednak czy w obecnych czasach to nie szeroko pojęte social media stanowią najważniejszy sposób dotarcia do odbiorców? Pojawienie się Internetu to przełomowy moment w dziejach historii. Wpływ narzędzi oferowanych w sieci miał też ogromne znaczenie dla rozwoju marketingu, promocji marki, stworzenia reklamy dopasowanej do odbiorców. Z czasem tradycyjne formy przekazu zaczęły się stawać coraz bardziej nieefektywne. Postępująca globalizacja oraz cyfryzacja każdego aspektu życia otwiera natomiast nowe możliwości dla reklamy za pośrednictwem social mediów.

 

Zalety reklamy w social mediach

Aby nie pozostać gołosłownym warto doprecyzować jakie korzyści niesie za sobą promocja naszej marki za pośrednictwem Internetu. Wśród plusów takiego rozwiązania wymienić możemy między innymi:

  • Niższe koszty. Ma to szczególne znaczenie dla marek dopiero rozpoczynających działalność. Młody przedsiębiorca na początku swojej drogi na pewno nie będzie mógł pozwolić sobie na skorzystanie z kosztownej reklamy w prasie, radiu czy telewizji. Internet oferuje natomiast dostęp do ogromnych zasięgów przy znacznie zredukowanych kosztach.
  • Dostęp do różnorodnej formy przekazu. Funkcjonując w sieci na pewno zdążyłeś zauważyć szeroki zakres z jakiego mogą skorzystać twórcy reklam. Zabawny filmik, przyciągająca wzrok grafika, a może krótki zabawny utwór muzyczny? Wszystkie z wymienionych opcji są możliwe, tak naprawdę ograniczeniem jest tylko nasza wyobraźni i koncepcja, jaką chcemy obrać.
  • Mnogość serwisów, z których możemy skorzystać. Nasza reklama może zostać udostępniona przez wiele portali. Facebook, Instagram, Twitter – to tylko przykłady tych najpopularniejszych. Jednakże możemy też jeśli zajdzie taka potrzeba umieścić swoją kampanię na specjalistycznych branżowych portalach. Co ważne Internet zapewnia nam dostęp do każdej grupy odbiorców.
  • Targetowanie odbiorców reklamy. Dzięki dostępnym obecnie narzędziom istnieje możliwość zebrania danych na temat zainteresowań, wieku, wykonywanego zawodu czy też innych preferencji użytkowników danego portalu. Dane takie są kluczowe jeśli chcemy stworzyć kampanię, która będzie dopasowana do gustów naszych klientów.
  • Globalne zasięgi. Internet nie bez powodu jest nazywany globalną wioską. Nieważne, na którym kontynencie się obecnie znajdujesz – za pomocą kilku kliknięć możesz wirtualnie przenieść się na przysłowiowy drugi koniec świata. To samo ma miejsce w przypadku reklamy – twórcy nie są już ograniczeni do grona odbiorców znajdującego się w jednym obszarze geograficznym.

Podsumowując social media otwierają ogrom możliwości przed każdym kto pragnie wypromować nową markę, produkt czy usługę. Mimo niewielkich nakładów finansowych jesteśmy w ten sposób w stanie dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, a tym samym potencjalnych klientów. W związku z nieustannym rozwojem, jaki następuję w tej dziedzinie tradycyjne metody reklamy tracą na znaczeniu. Dlatego też warto zainteresować się tematem reklamy za pośrednictwem social mediów jest to bowiem wybór który może zaprocentować!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)