Skuteczny format reklamy

Posted on: 5 października 2020, by :

Media społecznościowe to stosunkowo nowe zjawisko na świecie. Mimo tego, serwisy takie jak Facebook, Instagram, YouTube czy też Twitter zgromadziły już miliony a nawet i miliardy użytkowników. Taki stan rzeczy jest świetną okazją do zaprezentowania swojego produktu bądź usług szerszemu gronu osób. Jak więc trafić do nowych potencjalnych klientów?

 

Wykorzystuj grafiki oraz wideo

Facebook przepełniony jest obecnie niezliczoną ilością treści. Narzędzia, jakie udostępnia ten portal pozwalają na udostępnienie zwykłego postu (z samym tekstem) jak i bardziej rozbudowanych i angażujących treści. Użytkownik przeglądający główną stronę Facebooka musi otrzymać odpowiedni bodziec aby skupił swoją uwagę na tym konkretnym poście. Jak wykazały badania rynkowe najmniej angażującymi treściami są właśnie te zawierające sam tekst. Zresztą wystarczy tylko spojrzeć na strony popularnych osób czy firm. Praktycznie każdy post oprócz warstwy tekstowej zawiera również załączone zdjęcie a czasem nawet i krótki film wideo. Treści tego typu z reguły otrzymują więcej reakcji jak i komentarzy co znów przekłada się na większy zasięg, jaki osiągnie udostępniona treść. Jeśli więc chcesz przekazać coś swoim stałym albo potencjalnym nowym klientom zrób to w formie przejrzystej grafiki bądź krótkiego filmu wideo. Jeśli potrzebujesz dodać do tych treści swój komentarz możesz to jak najbardziej zrobić. Istnieje bowiem znacznie większa szansa, że odbiorcy przeczytają to co masz do przekazania po tym jak ich uwagę przykuje grafika bądź wideo.

 

Ujrzyj swoją szansę w influencerach

Influencer to obecnie dość obszerne pojęcie. W dość dużym skrócie jest to po prostu osoba, która dysponuje profilem/stroną, która obserwowana jest przez dużą grupę internautów. Obecnie coraz więcej osób zamiast zwracania się do celebrytów czy gwiazd ze szklanego ekranu decyduje się na współpracę właśnie z influencerami. Tutaj oczywiście powinieneś zastanowić się kto mógłby zdecydować się na podjęcie współpracy i czy ta współpraca będzie miała w ogóle sens. Dla przykładu jeśli sprzedajesz kobiece kosmetyki większego sensu nie będzie rozmawianie na ten temat z mężczyzną, który prowadzi kanał bądź blog o tematyce nowinek technologicznych.

Zaangażowanie w swoją kampanię reklamową dość rozpoznawalną internetową postać może przynieść niebywale duże korzyści. Pamiętaj o tym, że internauci są znacznie bardziej zaangażowaną grupą społeczną niż np. telewidzowie czy słuchacze radiowi. Z racji tego, że w obecnych czasach i tak większość działań marketingowych odbywa się za pośrednictwem internetu, influencerzy są w stanie zapewnić błyskawiczny wzrost ruchu na Twojej stronie. Wystarczy, że taka osoba na swoim profilu bądź blogu zamieści link do Twojego sklepu. Jak dorzuci do tego jeszcze kod promocyjny, dzięki któremu internauci będą w stanie zaoszczędzić dodatkowe 5,10 czy 15% to już w ogóle będziesz w domu. Taką współpracę możesz zawrzeć nawet wtedy kiedy nie prowadzisz biznesu na skalę np. kraju. Przy mniejszym i lokalnym biznesie wystarczy, że znajdziesz osobę, która cieszy się rozpoznawalnością w skali swojego regionu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)