Siła obrazu w reklamie

Posted on: 20 marca 2019, by :
Siła obrazu w reklamie

Siła obrazu w reklamie  – to ona odpowiada za to, by zwracać uwagę potencjalnych klientów. Owszem, nie są jedynym elementem reklamy, jednak z roku na rok coraz ważniejszym. Jak zatem przygotować grafikę, by móc zagwarantować sobie odpowiednie zainteresowanie?

 

Pamiętaj o kolorze

 

Psychologia koloru to nie czarna magia – to wiedza poparta niejednym case study. Niektóre kolory zwracają większą uwagę, niektóre wzbudzają większe zainteresowanie. Innych powinno się raczej unikać. Kolory powinno się wybierać także z myślą o samej branży. Na przykład sklep ze zdrową żywnością chętniej wrzuci grafiki z dominującym kolorem zielonym niż czerwonym. Sklep z elegancką odzieżą z kolei będzie unikać reklam w kolorach wyrazistych, skupiając się raczej na klasycznej czerni i bieli. Dodatkowo w czasach social mediów kolor musi być dostosowany także do miejsca, w którym reklama graficzna będzie zamieszczona. Na przykład na Facebooku, na którym dominuje niebieski, tworzenie grafiki w tej barwie może być nieodpowiednie – grafika zniknie bowiem w tle, nie zwracając na siebie uwagi.

 

Odpowiednia kompozycja

 

Kompozycja reklamy to nie tylko kwestia dobrego gustu i umiejętności grafika. Istnieją pewne zasady, których powinniśmy się trzymać, by reklama była skuteczna. To reguła równowagi, ruchu i rzutu oka. Pierwsza z nich dotyczy, jak sama nazwa mówi, równowagi na zdjęciu. Nie chodzi jednak o minimalizm, a o punkt najbardziej wyróżniający się dla widza. To miejsce, na które patrzymy podświadomie – około 1/3 odległości od środka do krawędzi. Właśnie tam powinna znajdować się najbardziej istotna kwestia obrazu: nasze hasła reklamowe, ale także części obrazu pozwalające na identyfikację marki.

Zasada ruchu odnosi się do tego, na co spoglądamy intuicyjnie. Nie przez wzgląd na miejsce w reklamie lecz raczej sposób przedstawienia. Wyłapujemy wyróżniające się elementy, na przykład kolorystycznie wyszczególnione, ale także zwracamy uwagę na oczy – o ile w reklamie znajdują się jakieś postaci. W powyższej grafice oko, choć dość nietypowo przedstawione, przyciąga wzrok. Spoglądamy także tam, gdzie patrzy postać z obrazu. Jeśli zaś chcemy wyróżnić jakiś punkt, warto wykorzystać ten sposób.

Ostatnią zasadą jest reguła rzutu oka. Już jej nazwa może nam powiedzieć, o co w niej chodzi. Kiedy patrzymy na obraz, czy to dzieło malarskie, czy reklamę, nie przypatrujemy się jej uważnie. Idealnym przykładem są billboardy umieszczone wzdłuż drogi – kierowca może zaledwie rzucić na nie okiem, jednak z pewnością nie będzie się im przyglądać. Musi jednak wyłapać najważniejsze elementy. Prostym sposobem na to, by wyróżnić jakiś element jest zastosowanie kontrastu, na przykład zamieszczenie na jasnym tle wyraźnego, ciemnego fragmentu.

 

Siła obrazu w reklamie

 

Przygotowanie genialnej grafiki na nic się zda, jeśli nie będzie ona miała odpowiednich rozmiarów. I nie mamy na myśli wielkich reklam. Chodzi o dostosowanie się do medium, z jakiego korzystamy. Social media, billboardy, reklamy w gazetach – wszystkie te miejsca mają swoje wytyczne dotyczące grafik, których trzeba się trzymać, by nasz obraz rzeczywiście przykuł uwagę, a nie był rozmazaną bądź uciętą plamą.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)