Rola social media w marketingu

Posted on: 5 grudnia 2020, by :

Social media już dawno opanowały wirtualny świat. Trudno jest dziś znaleźć osobę nieposiadającą konta choćby w jednym portalu społecznościowym. I co ważne, popularność serwisów społecznościowych rośnie z roku na rok. Dziś prowadzenie działań marketingowych w sieci bez wykorzystania social media zdaje się niemal niemożliwe. Dlatego ważne jest, aby wiedzieć, jak media społecznościowe wykorzystać i jakie może przynieść to korzyści.

Wykorzystanie social media

Liczba użytkowników mediów społecznościowych z roku na rok wciąż rośnie. Obecnie użytkowników social media liczyć można w milionach. Marketing nie może tego faktu pomijać. Każdy bowiem użytkownik portali społecznościowych to potencjalny klient. Dlatego też firmy przeznaczają coraz większe budżety na marketing w social media w celu skutecznego trafienia ze swoją ofertą do określonej grupy docelowej klientów. Niezależnie od wielkości firmy i branży, w jakiej działa, zdecydowana większość z nich posiada swoje konta w mediach społecznościowych i prowadzi aktywne kampanie marketingowe. Co więcej, w wielu większych firmach w działach marketingu funkcjonują dziś osobne komórki zajmujące się wyłącznie marketingiem w social media. Wykorzystują one narzędzia i formy reklamowe, które zapewniają skuteczną komunikację reklamową z potencjalnymi klientami.

Zalety marketingu w mediach społecznościowych

Jedną z głównych korzyści wynikających z prowadzenia działań marketingowych w social media jest budowanie świadomości marki oraz zaufania wśród klientów i potencjalnych klientów. To tego celu wykorzystuje się przede wszystkim firmowe profile w serwisach społecznościowych. Pozwalają one na szybką i skuteczną komunikację z klientami, a tym samym na budową aktywnej społeczności wokół marki. To oczywiście finalnie przekłada się na realizacje celów sprzedażowych firmy. Social media marketing wpływa na wzrost sprzedaży także między innymi dlatego, iż pozwala na dokładne badanie potrzeb klientów. Dzięki temu firma może dostosowywać swoją ofertę wedle aktualnych potrzeb swojej grupy docelowej.

Facebook i fanpage

Facebook to dziś jeden z najpopularniejszych serwisów społecznościowych. Nie może zatem dziwić, że firmy właśnie na tym portalu tak aktywnie prowadzą działania marketingowe. Jeszcze kilka lat temu wielu przedsiębiorcom wydawało się, że obecność na Facebooku nie jest w przypadku ich firmy konieczna, a nawet potrzeba. Obecnie obowiązuje zupełnie inne podejście do tego temu. Dziś niemal każda firma posiada już swój fanpage na Facebooku i to niezależnie od branży, w której działa. Samo posiadanie fanpage to jednak nie wszystko. Zakładane cele i rezultaty osiągnie się tylko wtedy, kiedy profil prowadzony będzie w sposób właściwy. Oznacza to między innymi systematyczne i aktywne publikowanie treści. I co ważne, musi być to robione w sposób ciekawy tak, aby przyciągnąć, zainteresować i zatrzymać użytkowników. Istotna jest tu umiejętność angażowania użytkowników w interakcję. Dlatego na fanpage publikowane powinny być nie tylko informacje tekstowe, ale i ciekawe grafiki czy video. Wszystko to oczywiście dopasowane pod konkretną branżę i grupę docelową.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)