Rola fotomontażu w reklamie

Posted on: 4 czerwca 2019, by :
Rola fotomontażu w reklamie

Mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. Jednak konkurencja w marketingu jest zaciekła, przez co firmy muszą coraz bardziej starać się, by przyciągnąć wzrok potencjalnego klienta. Badania wykazują, że naszą uwagę w pierwszej kolejności przyciąga grafika, a zwłaszcza taka, która budzi skrajne emocje. Producenci najczęściej próbują wywołać w odbiorcy strach lub ciekawość, a najlepszym do tego sposobem jest wykorzystanie fotomontażu, który pozwala na osiągnięcie dowolnie zamierzonego efektu.

Fotomontaż ma wzbudzić w konsumentach apetyt na to, co oferuje producent

Niezależnie od tego, czy firma zajmuje się produkcją jedzenia, napojów, odzieży, biżuterii czy samochodów, grafika reklamowa ma na celu wzbudzenie w potencjalnym kliencie pragnienia posiadania tego, co widzi na zdjęciu. Czasami ciężko jest odpowiednio atrakcyjnie ucharakteryzować dany przedmiot, aby wyróżnił się wśród innych kampanii reklamowych. Tu z pomocą przychodzi fotomontaż, dzięki któremu mamy możliwość uzyskania doskonałego, czasem wręcz przerysowanego efektu. Przykładowo, świeżość herbaty pewnej rosyjskiej firmy na plakacie została przedstawiona w formie kubka stworzonego z maliny, a odświeżającej oddech gumy do żucia pod postacią znanych potraw, zastąpionych różnymi owocami odpowiadającymi smakom produktu.

 

Kampanie społeczne fotomontażem budzą lęk i intrygują

 

Próby dotarcia do społeczeństwa i wywołania jakiejś zmiany bywają trudne. Często bowiem potrzebny nam wstrząs, który zmusza do przemyślenia zagadnienia i zastanowienia się nad jego rozwiązaniem. Fotomontaż to doskonały sposób, aby zwykłe problemy społeczne przedstawić w nietypowy, straszny bądź niezwykle ciekawy sposób, obok którego nie da się przejść obojętnie. Przykładem takiej reklamy, może być kampania przeciwko spożywaniu produktów bogatych w cukier. Grafik stworzył w tym celu przedziwne zdjęcia, które ukazują cieknące rany, a w nich ukryte ciastka lub czekoladę. Grafika jest jednocześnie przerażająca i intrygująca. Sprawia, że przechodnie zatrzymują się na dłużej, próbują odkryć jej sens i myślą o niej, nawet kiedy już wracają do domu. Jest dokładnie tym, co miał w zamyśle twórca danej akcji.

 

Rolą fotomontażu może być także wzbudzenie podziwu

 

Przetworzone cyfrowo lub stworzone specjalnie na potrzeby marki grafiki są najczęściej nacelowane w mężczyzn, których uważa się za typowych wzrokowców. Nie bez powodu wielu produktom dedykowanym panom, towarzyszą piękne kobiety, przyciągające męskie spojrzenia. Czasami jednak twórcy reklam sięgają nieco dalej, czego przykładem mogą być kampanie reklamowe alkoholi. Na pięknych plakatach możemy ujrzeć butelki otoczone nienaturalnie uatrakcyjnionym krajobrazem z miejsca pochodzenia napoju lub przerysowaną symboliką smaku i orzeźwienia, jakie ma dawać wypicie danego alkoholu. Take reklamy są nie tylko skuteczne, ale i bardzo przyjemne dla poczucia estetyki każdego odbiorcy.

Fotomontaż to niezawodny przyjaciel nie tylko dla modelek, które muszą prezentować się doskonale na każdym zdjęciu. Obróbka komputerowa zdjęć jest idealnym sposobem na wyolbrzymienie pewnych cech produktu. Pozwala także zupełnie zmylić odbiorcę, aby zmusić go do refleksji i podjęcia działania, które propaguje dana kampania reklamowa.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *