Reklamy na Instagramie

Posted on: 20 czerwca 2020, by :

W dzisiejszych czasach social media stanowią najważniejsze narzędzia reklamy. Jednym z najpopularniejszych portali społecznościowych jest Instagram. Kilka lat temu został wykupiony przez firmę Facebook, dzięki czemu posiada teraz znacznie więcej funkcji. Można je sprawnie wykorzystać do wypromowania swojej osoby bądź zareklamowania wielu produktów. Instagram stał się świetnym sposobem na rozpowszechnienie informacji. Dzięki odpowiedniej liczbie obserwujących, umiejętnym stosowaniu hasztagów bądź prawidłowej prezencji profilu, można bardzo szybko zrzeszyć do siebie ogromną liczbę osób.

 

Hasztagi

Czym właściwie są hasztagi? W dużym skrócie są to chwytne hasła, dzięki którym można zebrać wszystkie posty o podobnej tematyce w jedno miejsce. Stworzenie go polega na wstawieniu hasła przed znak “#”. Stosowanie hasztagów jest bardzo ważne z punktu widzenia reklamy na Instagramie. Takie hasło powinno być przemyślane, spójne z tematyką posta oraz użyte najlepiej w dwóch językach. Istotne jest zatem dodanie angielskiego hasztagu, jeśli dana osoba pragnie dotrzeć do pozostałej części świata. Posty haszowane są częściej odwiedzane, łatwiej odnajdywane, oraz szybciej selekcjonowane. Takich haseł można dodać wiele. Ważne jest, by były krótkie, chwytne, najlepiej jednowyrazowe. Tworzenie długich i złożonych hasztagów może znacznie utrudnić wyszukanie posta potencjalnie nowym obserwatorom bądź klientom. Warto pamiętać jak poprawnie zaimplementować hasztag, by wykorzystać potencjał tej funkcji w jak najlepszy sposób.

 

Oznaczanie

Wiele osób zawiera współpracę z firmami na Instagramie. Promowanie danej marki wiąże się w dużej mierze z oznaczaniem jej pod postami bądź relacjami. Poza stosowaniem “#” istotnym znakiem na tym portalu społecznościowym jest “@”. Po zastosowaniu małpy należy wpisać nazwę firmy, która ma być zareklamowana. Oznaczanie pozwala na sprawne przekierowanie zainteresowanego na profil firmy. Ten proces znacznie usprawnia wyszukiwanie, dodatkowo pozwala na zapamiętanie oznaczonego i zapewnia większy rozgłos. To wszystko prowadzi do uzyskania większej liczby obserwatorów i oczywiście pieniędzy. Popularnym zabiegiem są współprace reklamowe firm z influencerami, którzy na swoim profilu oznaczają daną markę pod postem, automatycznie zwiększając jej zasięgi w portalach społecznościowych. Jest to bardzo znany zabieg, który ma dużą szansę na odniesienie sukcesu, w przypadku dobrej i rzetelnej reklamy. Warto pamiętać, iż post sponsorowany powinien być jak najbardziej naturalny, dający delikatną sugestię. Cenieni są infuencerzy mówiący szczerze o swoich odczuciach. Z reguły produkty reklamowane najczęściej i przedstawiane w samych superlatywach, wcale takowych nie posiadają.

 

Podsumowanie

Nawet dobre produkty potrzebują odpowiedniej i dobrze wykonanej reklamy. Stosując wymienione powyżej narzędzia, można znacząco zwiększyć szanse na powodzenie sponsorowanego posta. Ważne jest, by był przejrzysty, klarowny, krótki i zwięzły. Ale mimo wszystko najbardziej ceniona jest naturalność. Pamiętając o tym, z pewnością zrzeszy się jak największą liczbę obserwatorów i klientów.

 

A czy Ty reklamujesz się na swoim Instagramie? 

Zobacz także nasze pozostałe artykuły:

Jak promować profil na Instagramie?

O czym pamiętać, gdy firma dopiero raczkuje w sieci? 

Narzędzia dla blogerów

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)