Reklamy na Instagramie – część II

Posted on: 20 lipca 2020, by :

Czy używasz Instagrama do promocji swojej marki w sieci? Jeśli tak, to jest to bardzo słuszna decyzja. W połączeniu z Facebookiem możemy liczyć na bardzo szybką, skuteczną oraz spersonalizowaną reklamę. Dotrzemy dzięki niej do ogromnej grupy odbiorców. Powinno Cię przekonać już chociażby to, że z Facebooka oraz z Instagrama obecnie korzystać około 2,5 miliard osób. Osoby te poza tym, że śledzą aktywność swoich znajomych, ale także wchodzą w interakcje ze swoimi ulubionymi markami.

 

Strategia marketingowa

Każda firma powinna znaleźć miejsce dla społecznościowych mediów w swojej ogólnej strategii marketingowej, ponieważ ich potencjał jest naprawdę ogromny. Są także potężne możliwości samej monetyzacji zaangażowania wszystkich fanów. Zorientujmy się jakie działania w tymże obszarze warto podjąć. Szczególnie że nie tak dawno pojawiła się całkiem nowa możliwość zarezerwowana jedynie dla mediów społecznościowych. Mowa o remarketingu.

 

Co można wrzucać na Instagrama?

Przede wszystkim są to zdjęcia. Do wyboru mamy dokładnie trzy formaty. Są to zdjęcia portretowe w proporcja 4 do 5, panorama w proporcjach 1:91:1 oraz kwadrat 1080 x 1080 pikseli.

Po zamieszczeniu ich zostają zmienione w miniaturkę. Użytkownik będzie musiał kliknąć, aby obejrzeć zdjęcia.

Kolejna uwaga dotyczy tekstu, który zamieszczamy przy zdjęciu. Instagram jedynie dopuszcza użycie 2200 znaków we wpisie. Może się to wydawać duża liczba, ale jest pewien haczyk. Po przekroczeniu 125 znaków tekst pozostaje skrócony oraz opatrzony linkiem automatycznym. Zatem gdy reklamujmy usługi, to zadbajmy o to, aby informacje najważniejsze znalazły się na początku tekstu.

Na Instagrama możemy także wrzucić filmiki. Możemy tak naprawdę zdecydować się na nagranie filmów, które od trzech do sześćdziesięciu sekund. Mamy także możliwość dodawania ujęć kolejnych do filmów. W całości jednak musimy się zmieścić w jednej minusie. Inne uwagi, dotyczące opisu są analogiczne do tych w przypadku zdjęć.

Na Instagramie są jednak hashtagi. Rzeczą bardzo przydatną przy opisach jest umieszczanie #. Dzięki nim post pojawia się w konkretnej grupie tematycznej. Możemy także dzięki # wyszukiwać treści, które nas interesują.

Ile będzie nas kosztowała reklama na Instagramie?

Jaki jest koszt reklamy na Instagramie? W zasadzie to za reklamę na Instagramie płacimy na podobnych zasadach jak na Instagramie. Chodzi o płatność za ilość wyświetleń. Czasem możemy wydać jedyne dwadzieścia groszy za uzyskanie kliknięcia. Jest to naprawdę bardzo tania oferta. Jeśli mamy pojęcie o reklamach i podstawowych zasadach marketingu, to możemy kampaniami na Instagramie zająć się samodzielnie. Jednak gdy jest to dla nas przysłowiowa “czarna magia”, to zwróćmy się o pomoc do doświadczonej agencji reklamowej. Dobrych agencji na rynku nie brakuje. Z pewnością uda nam się znaleźć dobrą agencję z naszej okolicy. Nie mamy co do tego żadnych wątpliwości.

Po zdecydowaniu się na kampanię w mediach społecznościowych będziemy mogli szybko oczekiwać efektów.

 

Zobacz także nasze pozostałe artykuły:

Jak promować profil na Instagramie?

O czym pamiętać, gdy firma dopiero raczkuje w sieci? 

Narzędzia dla blogerów

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)