Reklamy na Facebooku- najczęstsze błędy początkujących

Posted on: 5 kwietnia 2021, by :
Reklamy na Facebooku

Każdy z twórców chce, by ich reklamy na Facebooku cechowała duża liczba kliknięć, a przede wszystkim sprzedawalność. Nie mniej jednak, często jest dokładnie odwrotnie, a większość firm ma wrażenie, że Facebook Ads się na nich uwzięło. Facebook jednak sprzedaje reklamy bardzo skuteczne, ale dba o użytkowników i nie dopuszcza błędów. Jeśli więc masz problem z reklamami na Facebooku, zastanów się czy nie popełniasz jednych, z najczęstszych błędów początkujących reklamodawców.

Brak wpiętego pixela lub jest on wpięty niepoprawnie

Pixel służy do śledzenia konwersji z twojej strony z reklamami Facebooka. Jest on więc niezwykle istotny, gdyż pomaga ci śledzić konkretne wydarzenia, jakie miały miejsce na twojej stronie internetowej. Dzięki pixelowi możesz także skorzystać z dobrodziejstw remarketingu. To właśnie pixel umożliwia ci zebranie i udostępnienie danych. Jest on niezwykle istotny także na pierwszych etapach twojej kampanii, zadbaj więc o to, by pixel Facebooka był poprawnie zainstalowany.

Promujesz post z poziomu strony Facebooka? To nie jest najlepsze rozwiązanie

Pewnie nie raz kliknąłeś przycisk oznaczony jako “promuj post”, który wyświetla się na fanpage’u Facebooka? Cóż, musimy cię zasmucić, ponieważ właśnie w tym momencie znacznie przepaliłeś swój budżet. Tworząc reklamę w taki, a nie inny sposób, świadomie pomijasz wiele najważniejszych ustawień, które mogą decydować o sprzedajności twojej reklamy. Pozbawiasz się równocześnie wyboru tak istotnej kwestii, jaką jest cel reklamowy, a w świecie Facebookowych reklam, to on decyduje o sukcesie.

Być może błędnie wprowadzasz walutę i strefę czasową

Błąd ten co prawda nie wpływa bezpośrednio, na strefę reklamową konta, jednak sprawi, że Facebook będzie błędnie rozliczał twoje reklamy. Oznacza to, że zamiast w złotówkach, możesz dostać rozliczenie w dolarach, co wyniesie cię nawet czterokrotnie drożej. Pamiętaj więc o ustawieniu tych parametrów już na samym początku, gdyż w przyszłości nie będziesz mógł ich zmienić. Konfigurujesz je na samym początku tworzenia konta reklamowego.

Nie optymalizujesz swoich tekstów

Oczywiście, reklama składa się z wielu elementów, a każdy z nich ma istotny wpływ na jej skuteczność i sprzedajność. Często jeden wadliwy element, który niszczy reklamę, przechodzi weryfikację pomyślnie. Jednak taka reklama nie będzie efektywna. Często nie posiadamy innych narzędzi, niż weryfikacja Facebooka. Sprawia to, że reklama wcale nie musi osiągać dobrych wyników, mimo posiadania dobrych copów. Warto więc pomyśleć o optymalizacji reklamy, a najlepiej zacząć od tekstów i sloganów, które na niej zamieścimy.

Nieodpowiednie ustawienie grupy docelowej

Zbyt duża lub zbyt mała grupa docelowa, to chyba jeden z najczęściej popełnianych błędów w momencie tworzenia Facebookowej reklamy. Okazuje się, że jest to równocześnie jedna, z najczęstszych przyczyn trwonienia budżetu. Zbyt szeroka grupa docelowa, to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Musisz więc dobrać ja precyzyjnie, dostarczając Facebookowi najistotniejszych parametrów na temat potencjalnych odbiorców. Zbyt mała grupa docelowa, to również strata pieniędzy. Zadbaj więc o to, by Facebook wiedział o twoich odbiorcach jak najwięcej, a dzięki temu również zaoszczędzisz.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)