Reklamowanie się w social mediach

Posted on: 20 października 2020, by :
Reklamowanie się w social mediach

Reklamowanie się w social mediach jest aktualnie jedną z najpopularniejszych i najbardziej skutecznych form marketingu. Dlaczego się tak dzieje? Podstawowa przyczyna jest bardzo prosta – mnóstwo ludzi i przedsiębiorców korzysta z social mediów, więc tam można w prosty sposób “wpaść komuś w oko”. A już na pewno jest to prostszy sposób niż np. roznoszenie ulotek, które większość osób i tak wyrzuci do śmietnika, jak tylko zniknie z pola widzenia osobie rozdającej. Również w dzisiejszych czasach, mocno na znaczeniu zyskała praca zdalna (poniekąd przez pandemię, poniekąd przez internetową erę), co też wpływa na ważność tego rodzaju marketingu, ponieważ ludzie mnóstwo czasu spędzają w Internecie. Taka jest rzeczywistość.

 

Jak reklamować się w social mediach?

To jest zasadnicze pytanie, gdyż to, że jakiś pomysł jest dobry, to nie oznacza jeszcze, iż każdy będzie go potrafił dobrze wykorzystać. Przede wszystkim warto korzystać z urozmaiconych form reklam w Internecie. Przykładowo – nie tylko tekst pisany, ale i obrazki czy filmiki. Spowoduje to, że ludziom łatwiej będzie zapamiętać takie akcje marketingowe. Ciekawym pomysłem jest także korzystanie np. z kampanii Adwords, co wpłynie m.in. na łatwiejsze znalezienie słów kluczowych związanych z daną firmą w wyszukiwarce internetowej. Powinno się również dbać o efekt wizualny, tak, aby dana reklama przyciągała wzrok i zainteresowała użytkownika, a nie spowodowała, że będzie chciał ją jak najszybciej zamknąć. Warto też doceniać swoich klientów poprzez social media. Wtedy ludzie będą wiedzieli, iż firma myśli o nich i jest dla nich. A to jest niezwykle istotna zasada i to nie tylko marketingu internetowego.

 

W jakich social mediach się reklamować?

W tym zagadnieniu należy skupić się przede wszystkim na tym, jaki portal, ilu ma użytkowników oraz jacy ludzie z niego korzystają – czy osoby prywatne, czy firmy, a może wszyscy naraz. A jakie konkretnie strony dadzą najwięcej możliwości reklamowych? Które wybrać?

  • Facebook. Nie mogło na tej liście zabraknąć Facebooka, czyli jednego z największych portali na świecie, z którego korzysta mnóstwo ludzi z całego świata. Również swoje konta posiadają tam firmy i przedsiębiorstwa, ludzie szukający pracy, ludzie szukający inwestycji itd. Praktycznie wszyscy, także np. reklama sponsorowana na Facebooku może znacznie zwiększyć zainteresowanie daną stroną.
  • LinkedIn. To jest inny typ portalu niż Facebook, bo skupiający zwłaszcza ludzi zajmujących się zawodowo w różnych branżach. Są tam zarówno pracodawcy, jak i pracownicy. Dzięki dobrej reklamie na LinkedInie można znaleźć chociażby partnerów biznesowych, co może okazać się świetnym ruchem.
  • Instagram. Kolejny bardzo popularny portal, z którego na pierwszy rzut oka korzysta się tylko wtedy, gdy ma się do wrzucenia jakieś interesujące zdjęcie. Ale praktyka jest zupełnie inna, bo skoro wrzuca się tam przede wszystkim zdjęcia i filmiki, to dlaczego by nie wykorzystać tego do dobrej reklamy i nie wrzucić chwytliwego zdjęcia albo nagrać ciekawy film promujący firmę?

Oprócz wyżej wymienionych portali istnieje jeszcze wiele innych, które również dają spore możliwości marketingowe. Warto reklamować się na kilku stronach i nie ograniczać się do jednej. Jak widać – social media to świetne miejsce do reklamy i powinno się w to inwestować, ponieważ może to przynieść mnóstwo korzyści.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)