Reklama w Social Mediach – czym się wyróżnia

Posted on: 22 września 2020, by :
strona www

Po pierwsze, w przeciwieństwie chociażby do reklamy telewizyjnej czy też radiowej, odbiorca może wchodzić z nią w interakcję. Może na przykład ją krytycznie komentować, co jest zmorą marketerów, wyprowadzam na przykład działania sprzedażowe przedsiębiorstwa w społecznościowych serwisach. Mogą go udostępnić, czy też polubić. Mają wobec niego takie same możliwości, co wobec prezentowanej treści, które opublikowały osoby czy przedsiębiorstwa nie opłacające reklamy. Prowadzi to niewątpliwie do zupełnie innych typów wyzwań dla reklamodawców. Krytyka w zakresie reklamy widocznej dla pozostałych odbiorców, kłopotliwe trudne pytania zadawane przez dość sceptycznie klientów, wynikające z tego problemu problemowe sytuację, spam umieszczany w komentarzach – to wszystko to codzienność przedsiębiorstw zajmujących się prowadzeniem działań o charakterze marketingowym w społecznościowych serwisach.

 

Dostępność do różnych typów reklamy

W Social mediach mamy zwykle dostęp do większej różnorodności typów reklamy. Mamy możliwość zastosowania najłatwiejszych, statycznych form tekst+grafika, ale są również interaktywne formularze, posty wideo, lub też posty, które rozwijają się w proste witryny itp. Twórcy społecznościowych platform praktycznie bez przerwy prowadzą eksperymenty, wprowadzając zupełnie nowe typy reklamy, które tworzą nierzadko niezwykle oryginalne promocyjne możliwości.

Przykład tego typu eksperymentu może stanowić wycofana już z Facebooka tak zwana ,,sponsored domain”, inaczej reklama polegająca na tym, iż możliwe było wniesienie opłaty za dodatkowe wyświetlanie linkujących postów do naszej witryny, nawet jeżeli to nie myję stworzyliśmy. Media w rozumieniu tradycyjnym, nie mają praktycznie możliwości konkurowania z tak oryginalnymi typami marketingu.

 

Możliwości adresowania

Reklamy umieszczane w Social mediach, odróżniają się od reklam w innego typu mediach, możliwościami zaadresowania. Inne media, chociażby magazyny drukowane, tematyczne portale, mają dosyć ograniczone możliwości co do targetowania. Ich autorzy, a więc reklamodawcy mają raczej ograniczoną wiedzę na temat odbiorców. Jedyne, do czego zwykle mają pewność, to zainteresowanie odbiorców wybranym tematem – klipem wideo, całością serwisu albo też artykułem. Siła reklamy umieszczonej w Social mediach, opiera się na fakcie, social media identyfikują własnych użytkowników i gromadzą odnośnie nich całkiem sporo informacji.

Na LinkedIn można zatem przykładowo określać grupę odbiorców danej reklamy, wykorzystując przy tym wiedzę na temat ich pozycji zawodowej. Bardzo łatwo jest targetować tam reklamę przykładowo do managerów przedsiębiorstw elektronicznych, które zatrudniają powyżej 50 pracowników. Niezaprzeczalnym liderem odnośnie tworzenia modeli targetowania poparciu o profilowanie i behawioralną analizę użytkowników, jest oczywiście Facebook. Kąpanie o charakterze reklamowym na Facebooku bardzo łatwo wskazać odbiorców, na przykład kobiety w wieku do 30 lat, które robią zakupy w internecie i interesują się ponadto tańcem nowoczesnym.

 

Zobacz także nasze pozostałe artykuły:

Jak promować profil na Instagramie?

O czym pamiętać, gdy firma dopiero raczkuje w sieci? 

Narzędzia dla blogerów

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)