Reklama w kilku serwisach społecznościowych jednocześnie

Posted on: 6 maja 2020, by :
reklama

Prowadzenie kampanii marketingowej w sieci jest dużym wyzwaniem dla osób zajmujących się promowaniem usług swojej firmy w sieci. Z każdym rokiem coraz większy udział zarówno handlu, jak i reklamy przenosi się do internetu, co powoduje dużą konkurencję w obszarze zachęcenia klienta do skorzystania z naszych usług lub produktów. Dobrym pomysłem jest prowadzenie takiej kampanii w serwisach społecznościowych – miejscu, do którego Polacy zaglądają najczęściej i najchętniej. Jak to zrobić, żeby nasze starania miały jak największy zasięg?

 

Dywersyfikacja kampanii marketingowej poprzez wykorzystanie kilku social mediów jednocześnie

Obecnie social media zawojowały świat. Prawie każdy z nas ma konto na przynajmniej jednym serwisie społecznościowym. Wielu z nas posiada kilka kont, które są regularnie odwiedzane. To właśnie kampania marketingowa w social mediach cieszy się największym potencjałem zasięgu. Korzystając z nowoczesnych narzędzi, jesteśmy w stanie ze swoimi produktami i usługami dotrzeć do osób, które w inny sposób nigdy nie dowiedzieliby się o naszej aktywności. W celu maksymalizacji możliwości marketingowych social media powinny być naszym priorytetem. Jednak jak wiadomo, obecnie na rynku popularne są różne serwisy, które różnią się od siebie zarówno specyfiką treści udostępnianych, jak i segmentem użytkowników, którzy na co dzień z niego korzystają. Dlatego właśnie kampania prowadzona przez firmę nie powinna   ograniczać się tylko do Facebooka. Pragnąc zdobyć jak największą rzeszę klientów, powinniśmy rozszerzyć zakres działania do kilku serwisów.

Czy treści w różnych social mediach powinny być takie same?

Jak wcześniej wspomniano, różne social media charakteryzują się inną specyfiką treści i użytkowników. Dlatego powinniśmy unikać błędu kopiowania treści z jednego do drugiego serwisu. Planując kampanię marketingową, powinniśmy dopasować charakter i styl udostępnianych treści do użytkowników danego serwisu. Dzięki temu istnieje o wiele większe prawdopodobieństwo, że trafimy tym do potencjalnego klienta. Taka praktyka wpływa też pozytywnie na wizerunek firmy. Użytkownik posiadający zarówno Facebooka i Instagrama, widząc te same treści na obu serwisach, może dojść do wniosku, że firma nie jest w stanie kreatywnie podejść do swojej kampanii i idzie na łatwiznę, próbując wykorzystać tę samą treść w obu social mediach. W celu uniknięcia takiej sytuacji dopasujmy treść do miejsca,  w którym ja publikujemy.

 

W jakie social media zainwestować?

Myśląc o kampanii marketingowej w social mediach, pierwsze co przyjdzie nam na myśl to Facebook i Instagram. Jak najbardziej jest to trafne skojarzenie. Zarówno Facebook, jak i Instagram generują największy ruch, trafiają do bardzo szerokiej grupy odbiorców. Jednak w celu jeszcze większej dywersyfikacji swojej reklamy i być może rozszerzenia grupy docelowej, warto zwrócić uwagę na inne social media. Twitter jest definitywnie jednym z serwisów, na który warto zwrócić uwagę. Jeżeli nasze produkty lub usługi będą pasować do charakteru tego serwisu, powinniśmy spróbować zainicjować kampanię właśnie w tym miejscu. Warto wspomnieć też o takich serwisach jak Linkedin, Pinterest czy Snapchat, które oferują niejednokrotnie zupełnie inną specyfikę odbiorcy, niż wcześniej wymienione social media.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)