Reklama na Instagramie – czy warto?

Posted on: 10 lutego 2021, by :
Reklama na Instagramie

Nie każdy zapewne wie o tym, że Instagram stanowi część Facebook i to właśnie poprzez menedżer reklam, możemy zacząć tworzyć własną reklamę dla klientów. Następnie taka właśnie reklama może zostać umieszczona na głównej tablicy, więc tam, gdzie nasi znajomi umieszczają zazwyczaj posty, bądź też możemy umieścić ją na bijącym ostatnio rekordy popularności Instastory. Instagram już od dawna nie jest platformą wykorzystywaną przez młodzież. Obecnie jest to jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowe. Właściciele e – commerce, mogą za pośrednictwem Instagrama sprzedawać swoje artykuły, natomiast jego użytkownicy mogą na przykład połączyć swoje profile z aplikacjami do rezerwowania wizyt. Zatem, co musimy wiedzieć o reklamie na Instagramie, jakie ma zalety?

Reklama na instagramie – co trzeba wiedzieć?

Instagram, to aplikacja, która skupia się na zdjęciach oraz filmikach, które są atrakcyjne pod względem wizualnym. Na samym początku, Instagram był po prostu aplikacją, która jest skierowana do osób prywatnych. Było to miejsce, gdzie użytkownicy mogli dzielić się z innymi swoimi zdjęciami, czy też filmikami nagrywanymi w różnych sytuacjach. Jednakże, w ostatnich kilkunastu miesiącach wszystko diametralnie się zmieniło. Przełomem była druga połowa 2016 roku, kiedy to Instagram wprowadził szereg różnych rozwiązań, jakie skierowane były do firm. Pośród nich, zdecydowanie najważniejsze były narzędzia biznesowe oraz możliwość stworzenia biznesowego profilu. Od tamtego momentu, możemy zauważyć, że na Instagramie swoje profile ma coraz więcej marek, z różnych branż, które jak się da wykorzystują marketingowy potencjał Instagrama. Firma może posiadać na Instagramie konto firmowe, połączyć je z Facebookiem, dzięki czemu ma dostęp do wszelkich statystyk, które pokazują jej zasięg, dane demograficzne użytkowników, czy też ilość kliknięć w witrynę.

Reklama na Instagramie a promowanie postów

Każda osoba, która ma chociażby małe doświadczone z reklamą wyświetlaną na Facebooku, zapewne od razu widzi, że mechanika reklamowania się na reklamie, jest bardzo podobna do promowania postu. Obie formy reklamy mogą naprawdę doskonale się sprawdzać, jednakże mają również swoje ograniczenia. Jednym z nich jest to, że można reklamować tylko te treści, jakie już zamieszczone zostały na profilu. Nie mamy również wpływu na to, gdzie i jak często reklama jest wyświetlana.

Dlaczego warto reklamować się na Instagramie?

Reklama na Instagramie ma wiele różnych zalet. Jedną z największych jest pozytywne targetowanie, ponieważ na tej platformie użytkownik ma bardzo szerokie pole w zakresie kierowania reklam do danych użytkowników. Taka właśnie reklama, może być kierowana precyzyjnie, jak również szeroko. Ponadto koszt reklamy na instagramie nie jest wysoki. Jedyne, za co trzeba zapłacić to kontakt z reklamą, czy też kliknięcie przez określonego odbioru. Zareklamowanie się na Instagramie nie jest drogie. Koszt kliknięcia reklamę, jaka jest umieszczana na Instagramie, zaczyna się od kilku groszy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)