Pozyskiwanie klientów – jak się reklamować?

Posted on: 1 kwietnia 2019, by :
Pozyskiwanie klientów

Pozyskiwanie klientów, nawet jeśli prognozy przedsiębiorstwa nie są obiecujące to ważny element Twojego biznesu. Plan rozwojowy się nie sprawdza a produkty zalegają na półkach, istnieje możliwość uratowania działalności. Odpowiednie zabiegi marketingowe, dobrane w adekwatny sposób do możliwości firmy już nie raz wyciągały inwestorów z tarapatów i zwiększały dochody. Marketing zdominował współczesny rynek. Zdaniem sceptyków doprowadziło to do obniżenia jakości produktów i usług. Ponieważ większe zyski osiągała sprzedaż produktów reklamowanych, od tych lepszych jakościowo z gorszymi narzędziami promocji. Ale zabiegi marketingowe, zwłaszcza te przeprowadzone z udziałem nowoczesnych technologii dostarczają ogromnych możliwości i pozwalają podźwignąć wyniki przedsiębiorstwa.

 

Pokaż klientowi, jak bardzo ci na nim zależy

 

Największym sukcesem dla sprzedawcy nie jest generowanie kosmicznych liczb, na które przekładają się nowi klienci. Prawdziwą sztuką, która zapewnia długotrwałą korzyść jest zatrzymanie przy swoich produktach klienta lojalnego, który będzie regularnie wracał do naszych towarów. Taki klient, który identyfikuje się z marką jest na wagę złota.  Rozpowszechnia on pozytywną opinię o firmie wśród rodziny i znajomych. Może również po pewnym czasie podzielić się własnymi spostrzeżeniami, po wcześniejszych odwiedzinach w lokalu lub na witrynie internetowej. Marketingowcy podejmują rozmaite działania, tak aby między klientem a marką zrodziła się silna więź. Wiele zależy od umiejętnego reklamowania. Pod tym pojęciem kryje się rozpowszechnianie informacji o firmie w formie chwytliwych haseł, sloganów i obrazów. Dzięki temu klient łatwo będzie mógł skojarzyć konkretny produkt, nawet po kilkusekundowym dżinglu.

Pozyskiwanie klientów

 

Równie istotne są wszelkiego rodzaju zabiegi promocyjne, wyróżniające przedsiębiorstwo na tle konkurencji. Tutaj należy wyróżnić następujące metody: rabaty, kupony, karty członkowskie. Przeprowadzanie konkursów pobudzi w klientach instynkt rywalizacji, a umotywowany szansą zdobycia atrakcyjnej nagrody klient będzie bardziej skłonny do zakupu produktów. Lojalność idzie w parze z szacunkiem, żeby go uzyskać warto także zaangażować się w działania o charakterze lokalnym, które mają pozytywny wydźwięk (np. akcje promujące ochronę środowiska, programy wsparcia wyposażenia szkolnego), w ten sposób zaskarbimy sobie sympatię klienta, który doceni nasze poświęcenie dla lepszej jakości życia w regionie.

 

Analiza aktywności internetowej

 

Prowadzenie firmowej strony internetowej i portali społecznościowych to we współczesnym świecie warunek konieczny do zwiększenia zysków ze sprzedaży. Jednakże, o ile praktycznie każde przedsiębiorstwo prowadzi swoją witrynę internetową, to jedynie nieliczni właściciele na bieżąco analizują statystyki. Obecnie można bardzo precyzyjnie przeanalizować praktycznie każdą aktywność użytkownika na stronie internetowej, a to podstawa do modyfikacji treści. Specjalne narzędzia pozwolą sprawdzić np. ile czasu potencjalny nabywca spędza w panelu sprzedaży, oraz w jaki sposób trafił on na stronę internetową firmy (skąd został przekierowany).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)