Postaw na autentyczność

Posted on: 15 lipca 2020, by :

Powodzenie współczesnych firm uzależnione jest od ich reklamy w social mediach. I niezależnie od tego, czy jesteśmy dużym przedsiębiorstwem, czy też swobodnymi freelancerami poszukującymi własnych ścieżek powinniśmy skupić się na jednorodnej tematyce swoich działań i ich autentyczności. Tylko dzięki temu przyciągniemy uwagę i pokażemy, że warto się nami zainteresować.

 

Regularność i tematyka

To dwie najważniejsze kwestie, o których powinniśmy pamiętać prowadząc swoje media społecznościowe. Nasi obserwujący przyzwyczajają się do systematyczności i nie lubią, gdy gdzieś znikamy, nie informujemy o tym lub dodajemy treści bardzo nieregularnie. Takie zachowanie jest przejawem ignorancji i nie doceniania osób, które czytają nasze wpisy. Brak systematyczności przekłada się na niskie zasięgi oraz brak zainteresowania ze strony czytelników. Równie ważna jest tematyka naszych wpisów, która ma promować nasze działania, tłumaczyć ich ideę oraz przedstawiać stosowane przez nas rozwiązania. Jeśli jesteśmy recenzentami i to na książkach, filmach lub muzyce skupiamy się na swoich kanałach, to nie powinniśmy znacząco odbiegać od tej tematyki. Nasi czytelnicy zainteresowani są opiniami o nowinkach wydawniczych i nie oczekują innego rodzaju wpisów.

 

Własny styl

By przyciągnąć uwagę w social mediach musimy wypracować swój własny, indywidualny styl, z którym czytelnicy zawsze będą kojarzyć właśnie nas. Musimy ocenić, jaki rodzaj wpisów, kompozycja zdjęć i charakter tekstów najbardziej nam odpowiadają, a następnie rozwijać się właśnie w tym kierunku. Tym, co skupia uwagę jest oryginalność, coś, czego nigdzie indziej nie możemy spotkać. Jeśli więc jesteśmy dietetykami i pragniemy promować zdrowe, racjonalne żywienie, to poszukajmy w tak rozległej dziedzinie swojej własnej drogi. Może będą to konkretne produkty, na których będziemy bazować? A może będziemy testować przepisy innych kucharzy i je recenzować pod względem smakowym oraz zdrowotnym? Pozostaje również opcja poszukania charakterystycznych akcesoriów, które umieścimy na zdjęciach. Niech to będzie coś, co nie tylko nas wyróżnia, ale i daje nam komfort.

 

Autentyczność

Wszystkie wymienione wcześniej kwestie składają się na autentyczność, czyli podstawę wszelkich działań, które mają rozpocząć długotrwałą współpracę i zainteresowanie nami w mediach społecznościowych. Regularność spisów, ich oryginalność oraz wierność poruszanej tematyce pokazują, że to, co robimy jest dla nas ważne, pochłania naszą uwagę i przyczynia się do publikacji tylko tego, co uznajemy za słuszne i potrzebne. Choć zarabianie pieniędzy jest nieodłącznie związanie z reklamą swoich działań w social mediach, to powinniśmy pamiętać, że nasi czytelnicy nie chcą o tym wiedzieć. Interesują ich nasze konkretne teksty, zdjęcia, poruszane tematy. To, że dzięki temu zarabiamy jest dla nich nieistotne. Jeśli zobaczą, że tak naprawdę nie jesteśmy miłośnikami zdrowego jedzenia lub nie lubimy czytać książek, a zależy nam tylko na zarobku to przestaną nas obserwować. To autentyczność przyciąga uwagę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)