Podstawy reklamy na Facebooku

Posted on: 19 marca 2021, by :

Facebook zaraz po Google jest największym reklamodawcą na świecie. Z tego serwisu społecznościowego korzysta miliony osób. Nic więc dziwnego, że coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na bezpłatne działania w Social Media, a także płatną promocję.

Jakie są największe zalety reklamy na Facebooku?

Facebook nad innymi portalami społecznościowymi ma taką przewagę, że jest bardzo popularny. W obecnych czasach praktycznie każdy posiada tam swoje konto. Serwis wymusza również aktywność na użytkownikach, poprzez przeglądanie tego, co wrzucają inni na swój profil, komentowanie oraz wchodzenie w różnego rodzaju interakcje.

Największe korzyści, jakie oferuje Facebook to:

  • Określenie precyzyjnej grupy odbiorców – dzięki systemowi reklamowemu możemy określić płeć grupy docelowej, ich wiek oraz zainteresowania. Bardzo łatwo jest w ten sposób dotrzeć do konkretnych ludzi, którym szansa sprzedania jest największa,
  • Niskie koszty reklamy – żeby wypromować post, wystarczy zaledwie kilkadziesiąt złotych. Małe firmy mogą zacząć się reklamować, nawet z budżetem 10 zł dziennie,
  • Elastyczne rozliczanie za kampanie reklamowe – w przypadku reklam na Facebooku, nie ma żadnych opłat abonamentowych, a kampanię dopasowujemy według własnych potrzeb oraz możliwości finansowych. W jednym miesiącu możemy wydać 300 zł, w drugim 1000 zł, a w kolejnym przestać się reklamować i w ogóle nie płacić,
  • Remarketing – jest to jedna z najlepszych opcji reklamowych, ponieważ pozwala dotrzeć do odbiorców, którzy już byli na stronie internetowej, weszli w interakcje albo porzucili koszyk zakupowy. Takie kampanie pozwalają dokładnie dotrzeć do konkretnych odbiorców oraz skutecznie sprzedawać,
  • Duże ilości statystyk reklamy – w menadżerze reklam znajduje się wiele różnych statystyk, które pokazują, jakie kampanię są skuteczne, a jakie trzeba jeszcze zoptymalizować,
  • Możliwość promowania różnych form reklamy – najpopularniejszym formatem reklamowym jest grafika, ale Facebook pozwala także promować film, prezentować produkty ze sklepu, wyświetlić pokaz slajdów, a nawet reklamować wydarzenia.

 

Kto powinien korzystać z reklam na Facebooku?

Reklamy na Facebooku są idealnym rozwiązaniem zarówno dla dużych korporacji, ale także dla małych i średnich firm. Możemy promować naszą działalność biznesową w konkretnej miejscowości, tworząc reklamę lokalną, ale także zdecydować się na wyświetlanie reklam w całym kraju, konkretnym państwie albo na całym świecie.

  • Kampanie reklamowe w Facebook Ads to świetny sposób na promocję zarówno dla przedsiębiorstw sprzedających produkty fizyczne, jak i cyfrowe, ale także usługi.
  • Wykorzystując niestandardową grupę odbiorców, można przesłać do systemu własną listę klientów i promować się tylko do nich albo stworzyć grupę podobnych odbiorców, dzięki czemu sam system Facebooka przygotuje dla nas listę nowych odbiorców, którzy będą najbardziej zainteresowani oferowanymi przez nas produktami czy usługami.
  • Bardzo ważne jest to, aby zainstalować na swojej stronie czy w sklepie internetowym piksel Facebooka, który będzie zbierał dane o użytkownikach, do których później będziemy mogli tworzyć reklamy.
  • Możemy samodzielnie zarządzać reklamami na Facebooku, ale zdecydowanie lepiej jest powierzyć takie zadanie doświadczonym osobom, które specjalizują się w takich działaniach. W ten sposób zaoszczędzimy czas, który będziemy mogli przeznaczyć na inne czynności, a fachowcy od reklam wypromują nasze posty, pozyskają nowy ruch do stron oraz klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)