O której godzinie publikować na Facebook’u?

Posted on: 30 kwietnia 2021, by :

Wiele osób zarabia poprzez prowadzenie swoich profili na Instagramie, czy też na Facebooku. Żeby mieć jak największe zyski, to niezbędne do tego są zasięgi, a co za tym idzie im więcej osób nas “obserwuje”, tym więcej możemy zarobić. Oczywiście w zwiększeniu zasięgów będą pomocne posty, ale jednakże co zrobić, żeby trafiły one do jak największej liczby osób? Przede wszystkim warto publikować je o określonych godzinach, gdzie najwięcej osób w danym momencie korzysta z Facebooka.

Jak zachowuje się grupa docelowa?

Zanim zaczniemy się zastanawiać nad tym, kiedy najlepiej jest publikować nasze posty na Facebooku, to koniecznie musimy ustalić tak zwane persony, a więc osoby, które są przedstawicielami klientów, do których kierujemy nasze posty. Taką personą może być praktycznie każda osoba, a wszystko zależy od tego, jaki zakres usług jesteśmy w stanie zaoferować. Oczywiście, każda osoba inaczej ustala swój dzień i nie można podać tutaj reguły, ponieważ czas na przeglądanie social mediów w odmiennych godzinach znajdą pracownicy biurowi, a w innych godzinach osoby, które na przykład pracują fizycznie na budowach.

Publikowanie postów na Facebooku

Jak wynika z przeprowadzonych badań, zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem będzie, jeżeli posty na Facebooku będziemy publikować w środę pomiędzy godziną 11.00 a godziną 13.00. Zaobserwowano, że to właśnie wtedy jest zdecydowanie największe zaangażowanie na różnych profilach społecznościowych. Jeżeli tymczasem chodzi i liczbę interakcji, to można je zauważyć zwłaszcza w czwartek i piątek. Najmniejsza liczba zaangażowania przypada na niedzielę, ale nie powinno to nikogo zadziwiać, ponieważ dla wielu osób jest to jedyny dzień wolny w całym tygodniu, także większość chce spędzić czas z rodziną, z przyjaciółmi, a telefon, a co za tym idzie również social media odstawione są na bok. Jeżeli chodzi o serwis, jakim jest Facebook, to koniecznie musimy pamiętać również o tym, że o sukcesie publikowanych treści stanowi również algorytm. W ostatnich latach wprowadzono pewne zmiany, które sprawiają, że serwis kładzie nacisk na rodzinę, przyjaciół oraz połączenia, które napędzają prawdziwe zaangażowanie. Zatem godzina, kiedy publikujemy posty nie jest taka ważna.

Dlaczego zaangażowanie czytelników jest tak ważne?

Chodzi tutaj o swego rodzaju algorytm, jaki wprowadził Facebook. Mianowicie, ten właśnie serwis traktuje lepiej posty, które od razu otrzymują kilka polubień, czy też zostały skomentowane. Dlatego też tak istotne jest to, aby nasz post został opublikowany w dobrym momencie. Jeżeli już na początku nasz post wzbudzi zainteresowanie, to wówczas Facebook będzie polecał je dalej innym użytkownikom, czy też chętniej wyświetli je na “ścianie”. Musimy jednakże pamiętać o tym, że nawet jeżeli post zostanie opublikowany we właściwym czasie, to nie zawsze spotka się on z takim zainteresowaniem, jakiego oczekujemy, ponieważ może się pojawić w tym momencie coś, co bardziej przyciągnie użytkowników Facebooka, a my nie mamy na to wpływu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)