O czym pamiętać, gdy nasza firma dopiero raczkuje w sieci?

Posted on: 24 kwietnia 2020, by :
reklama

Rola internetu w dzisiejszych czasach jest coraz większa w każdej dziedzinie życia. W sieci załatwimy sprawy urzędowe, umówimy się do lekarza, obejrzymy ulubione seriale, a także za pomocą komunikatorów, połączymy się z całym światem o każdej porze. Przy pomocy kilku kliknięć myszką, robimy coraz więcej zakupów i wydaje się, że trudno będzie nam obyć się bez tego narzędzia w życiu codziennym.

Dla wielu z nas Internet jest niezbędnym źródłem, z którego czerpiemy informacje. Oznacza to, że firma, która chce być konkurencyjna na rynku, musi posiadać stronę internetową, profil w mediach społecznościowych lub inną możliwość komunikacji z potencjalnymi klientami. Obecność w sieci jest obowiązkowym “must have”, dla tych firm, które dopiero rozpoczynają działalność i muszą zdobyć grono odbiorców oraz budować wiarygodność marki. Nie każdy wie, co jest ważne i od czego zacząć.

 

Strona internetowa czy konto na Facebooku?

Strona internetowa to dobry początek. Zawsze warto ją mieć, niezależnie od innych portali i serwisów. Dlaczego? To my jesteśmy jej właścicielem i odpowiadamy za to, co się z nią dzieje. Konto na Facebooku nigdy nie będzie nasze, w przeciwieństwie do strony www. Sami ustalamy zasady poruszania się po własnym serwisie i w każdej chwili możemy łatwo wprowadzać zmiany. Facebook niezależnie od nas narzuca różne rozwiązania i aktualizuje regulaminy. Możemy wtedy akceptować wszystko, co jest wprowadzane lub zrezygnować z tego serwisu. Niestety, tracimy wtedy duże grono klientów, a odbudowanie tej społeczności nie będzie należało do najprostszych zadań.

Sytuacja wygląda podobnie, gdy Facebook uzna, że zostały naruszone lub złamane zasady jego regulaminu. Być może w konkretnym poście został wykorzystany nieodpowiedni materiał lub Twój wpis był niewskazany w stosunku do uroczystości, lub dnia, w którym go opublikowano. Istnieje wiele przykładów sytuacji, w których bez ostrzeżenia Twoje konto jest blokowane. Nie masz wtedy możliwości poinformowania o zaistniałej sytuacji. W kilka chwil tracisz dostęp do profilu.

Facebook to wizytówka według danego wzoru. Mamy niewielkie możliwości edytowania wyglądu profilu. Nie każdemu to odpowiada. Część osób ma negatywny stosunek do tego portalu i nie posiada tam konta. Jeśli nie ma innej możliwości kontaktu z Tobą, może wtedy zrezygnować z Twoich usług.

 

Co powinno znajdować się na stronie internetowej?

Zrób ją raz, a porządnie! Twoja strona internetowa musi być profesjonalna, a jednocześnie przejrzysta i intuicyjna. Nie pozwól, aby klienci z niej wychodzili bez nierozwiązanego problemu. Dokładnie opisuj wszystkie usługi, które wykonujesz. Postaraj się, aby opis każdej z nich był wyczerpujący. Najlepiej, gdyby stosowane przy tym były wszystkie zasady związane z SEO i pozycjonowaniemStwórz bloga i zamieszczaj tam ciekawe treści. Odpowiadaj na pytania i opisuj trendy. Przyzwyczaj klientów do regularnych odwiedzin na Twojej stronie, wtedy wejdzie im to w nawyk! Niech traktują Cię jak eksperta od zadań specjalnych.

Nie lekceważ szaty graficznej. Większość z nas wskazuje na aspekt wizualny podczas robienia zakupów. Twoje grafiki na stronie muszą być ciekawe, a zdjęcia zespołu czy produktów w pełni profesjonalne. Zadbaj także o łatwą formę kontaktu: widoczny numer telefonu, możliwość napisania maila po jednym kliknięciu czy popularne ostatnio chat boty. Z trendami musisz być na bieżąco, Twoi klienci to docenią. Jeśli te i inne elementy będą już odpowiednio dopracowane, zadbaj o reklamę płatną. Odpowiednio skonfigurowana kampania Google Ads może wygenerować spory ruch na stronie i przynieść Ci realny zysk.

W zależności od branży, w której działasz, pomyśl o posiadaniu kont w innych serwisach społecznościowych, takich jak Twitter, TikTok czy Instagram. Ten ostatni dobrze sprawdzi się w przypadku kategorii produktów: beauty, fitness czy zdrowie. Wiele użytkowników tej aplikacji to kobiety. Warto mieć to na uwadze podczas tworzenia treści do reklam oraz robienia zdjęć.

Odpowiednie zgranie wszystkich wyżej wskazanych elementów na pewno pozwoli CI wypracować wierne grono odbiorców, a budowanie relacji długofalowych to niezbędny element sukcesu każdej firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)