Niech zrobią to boty!

Posted on: 4 lipca 2019, by :
Boty

Rozwój komunikacji w internecie to nieustanna presja czasu. Chcemy wiedzieć więcej i szybciej. Tacy sami są nasi klienci: niecierpliwi, oczekują natychmiastowych odpowiedzi i odpowiednich reakcji. To najwyższy czas, żeby zdać sobie sprawę, jak wiele potencjału drzemie w pozornie prostych narzędziach.

Facebook stał się niezwykle popularnym portalem na przestrzeni ostatniej dekady. Oprócz tego modne są m.in. Twitter albo Instagram, ale to właśnie na Facebooku, a dokładniej na wbudowanym tam chacie (Messenger), dochodzi do najbardziej intensywnej wymiany informacji między ludźmi. Nikogo zorientowanego w niuansach nowoczesnego prowadzenia działalności gospodarczej nie trzeba przekonywać, że strona internetowa to swoista wizytówka, dzisiejszy szyld, które składają się na ważne pierwsze wrażenie. Wielu klientów kieruje się podobnymi kategoriami przy wyborze firm – to całkiem naturalne, że eleganckie i przede wszystkim wygodne strony sprawiają wrażenie bardziej profesjonalnych, a to przekłada się na ogólny wizerunek przedsiębiorstwa.

 

Wtyczka Messengera

 

Początkową istotą Messengera były konserwacje prowadzone między żywymi ludźmi. Rozwój sztucznej inteligencji pozwolił na implementację algorytmów, które umożliwiają zaprogramowanie tzw. chatbota. Najprościej rzecz ujmując, jest to funkcja, która umożliwia przekazywanie zainteresowanym osobom automatycznych odpowiedzi na ich zapytania. Oczywiście najpierw trzeba takie odpowiedzi stworzyć na podstawie zebranych informacji o najczęściej pojawiających się pytaniach (tzw. FAQ). Czym zatem takie rozwiązanie różni się od klasycznej strony internetowej? Ktoś mógłby przecież powiedzieć, że to zbyteczne, wszak wszystkie informacje są zawarte na stronie internetowej. Nic bardziej mylnego!

Sięgnięcie po to rozwiązanie podniesie w niezwykle tani i szybki sposób prestiż firmy. Klienci, pragnący uzyskać odpowiedź na pytanie, zostaną wręcz oczarowani natychmiastową reakcją. Dodajmy, że nie każdy zna zasady funkcjonowania chatbotów, więc niektóre osoby mogą sądzić, że fizyczny pracownik udzielił im natychmiastowej odpowiedzi. Językoznawcy przekonują od lat, że jedną z najważniejszych funkcji komunikacji jest funkcja fatyczna, czyli służąca podtrzymaniu kontaktu. Dzięki tak prostej metodzie możemy podtrzymywać stały kontakt z naszymi klientami. Chatboty mogą działać właściwie bez żadnych przerw.

 

Boty – co jeszcze zyskujemy?

 

Wtyczka Messengera zainstalowana na stronie to również świetne źródło informacji o trendach panujących wśród klientów. Już pobieżna analiza pozwoli określić usługi albo przedmioty, które cieszą się największą popularnością. Kolejną zaletą, której nie można pominąć, jest fakt, że dzięki Messengerowi nasza firma będzie stale widoczna. Przeglądarki internetowe i wyszukiwarka Facebooka będzie sugerowała wszystkim zainteresowanym kontakt za pośrednictwem internetowej komunikacji. Jest ona zdecydowanie szybsza od telefonicznej, więc dodatkowo pomaga usprawnić infrastrukturę firmy. Dodatkowo warto udoskonalić witrynę o boty.

 

Jak, gdzie, za ile?

Instalację wtyczki Messengera na witrynie internetowej najlepiej powierzyć fachowemu programiście. To właściwie jedyny koszt, który musimy ponieść, zatem jest to najzwyklejsza inwestycja, która zwróci się z nawiązką. Boty pracują automatycznie na podstawie wprowadzone do systemu informacje, zatem oszczędzamy długofalowo – konsultanci i operatorzy infolinii są zbędni, a dodajmy, że nawet klient potencjalnie oszczędza pieniądze, bo nie musi ponosić kosztów związanych z połączeniem telefonicznym ze wspomnianą infolinią.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)