Negatywne opinie w Google Moja Firma? Poznaj nasz sposób na ich usunięcie

Posted on: 22 grudnia 2019, by :
Google Moja Firma

Google to światowy potentat. Prawie każdy internauta poszukujący informacji bądź produktów, najczęściej wykorzystuje do tego celu właśnie Google. Opinie zamieszczone na temat firm są niezwykle istotne. Ogromna liczba osób przed zakupem konkretnego produktu lub usługi sprawdza, jakie były odczucia poprzednich klientów. Co zrobić w przypadku, gdy nasza firma ma bardzo wiele negatywnych opinii w Google Moja Firma? W dzisiejszym artykule przygotowaliśmy kilka najważniejszych porad i wskazówek w tym zakresie. Zapraszamy serdecznie do wnikliwej lektury!

 

Czy da się usunąć wizytówkę w Google i zlikwidować oceny?

Warto wiedzieć, że informacje odnośnie poszczególnych firm są publiczne. W związku z czym firma Google nie ma prawnego obowiązku, aby usuwać wizytówki przedsiębiorstw na nasze żądanie. Bardzo duża liczba przedsiębiorstw posiada swoje wizytówki na mapach Google – niekiedy nawet same o tym nie wiedzą. Firmowe profile są czasem tworzone w sposób automatyczny na podstawie danych zgromadzonych w CEIDG. W takim przypadku najlepiej jest samodzielnie zgłosić się do Google’a jako właściciel firmy oraz przejść przez pełen proces weryfikacji. Właściciel firmy posiadający profil w Google Moja Firma może edytować informacje na temat swojego przedsiębiorstwa oraz odpowiadać na pytania i komentarze pisane przez klientów. Nie ma jednak możliwości usunięcia swojego profilu.

Nowe konto Google Moja Firma, czyste konto?

Wiele osób próbuje sztuczkę polegającą na tym, że zakłada się całkiem nowe konto Google Moja Firma. Niestety, na takie działanie Google również ma swoje sposoby. Jeśli system odnotuje pojawienie się nowej wizytówki firmy oraz zostanie ona powiązana z tą istniejącą, to opinie z poprzedniej od razu zostaną przeniesione do nowego konta. Sytuacja wygląda tak samo, jeśli edytujemy wszystkie informacje zgromadzone w Google Moja Firma. Z kolei jeśli nie utworzymy nowej wizytówki, a tylko zmienimy lokalizację firmy w ramach istniejącej wizytówki, opinie również pozostaną na prowadzonym przez nas koncie.

 

Jak oczyścić swój profil firmowy z negatywnych opinii?

Jedyną możliwością na usunięcie ze swojego firmowego profilu opinii od klientów jest rzeczywiste przeniesienie siedziby naszej firmy. Przeprowadzka firmy jest jedynym sposobem, aby móc istnieć w internecie z “czystą kartą”. Jeśli chcemy, aby cała taka akcja zakończyła się pełnym sukcesem, trzeba najpierw w sposób prawidłowy zlikwidować pierwszą wizytówkę, a potem założyć nową. Po wysłaniu zgłoszenia będzie ono weryfikowane przez pracowników Google. W przypadku gdy nasz wniosek będzie rozpatrzony, stara wizytówka firmy w dalszym ciągu będzie dostępna dla użytkowników. Dodany jednak zostanie do niej napis, iż została zamknięta “na stałe”. Wizytówka “zamkniętej” firmy sukcesywnie będzie coraz mniej widoczna w wynikach wyszukiwania. Dzięki czemu mało osób dowie się, iż nasza firma w poprzedniej lokalizacji nie miała zbyt dobrych recenzji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)