Narzędzia dla blogerów

Posted on: 30 stycznia 2020, by :

Bycie blogerem to tylko z pozoru łatwe zajęcie. W rzeczywistości jest to ciągła walka o to, by odwiedzający witrynę chcieli pozostać na niej nieco dłużej. Jak tego dokonać? Jak zwiększyć czytelność bloga i liczbę unikalnych odwiedzin? Najlepiej skorzystać z prostych narzędzi dla blogerów, które pomogą nam pisać lepsze artykuły i uczynić stronę bardziej przyjazną dla użytkowników?

 

Optymalizacja strony

Jednym z najlepszych sposobów na optymalizację strony jest skorzystanie z narzędzia zwanego Optimizely. Pozwala ono na przetestowanie różnych wersji naszej strony internetowej. Chodzi tu o drobne zmiany jak np. inna wielkość tekstu, kolorystyka, zmiana układu menu itp. Optimizely pozwala na stworzenie kilku różnych wersji naszej strony www i możliwość przekierowania ruchu na dowolną z nich. Dzięki temu można przetestować wpływ drobnych zmian na reakcje użytkowników.

Hotjar to kolejne świetne narzędzie, które można nawet przetestować za darmo. Pozwala ono na nagrywanie gestów wykonywanych przez użytkowników na naszej stronie, a także na bieżąco oglądać, jak użytkownicy poruszają się po stronie. W ten sposób ocenimy, które części witryny są najczęściej oglądane, a które fragmenty użytkownicy skutecznie omijają.

 

Artykuły – jak dobrze je pisać?

Główną zasadą pisania artykułów na bloga jest to, by tworzyć kontent taki, jaki sami chcielibyśmy czytać. Warto jednak pomóc sobie dodatkowymi narzędziami, które pozwolą określić, co jest najbardziej pożądane przez czytelników.

Keyword.io to narzędzie, które pozwala nam podejrzeć słowa kluczowe, które są wpisywane przez ludzi w wyszukiwarkę, celem znalezienia rozwiązania na dane problemy. Wystarczy kilka minut przeglądania, by znaleźć zagadnienia, które mogą pasować do naszego bloga. LanguageTool to kolejne ważne narzędzie dla każdego szanującego się blogera. Błędy zdarzają się każdemu, dlatego też warto zainstalować sobie ten dodatek do przeglądarki. Sprawdzi on nasz teksty pod kątem błędów gramatycznych, stylistycznych i ortograficznych. I choć nie można powiedzieć, by narzędzie to działało idealnie, tak dzięki niemu dużo łatwiej będzie uniknąć kompromitujących błędów.

 

Newslettery

Wielu użytkowników zamyka stronę od razu po zobaczeniu monitu o dopisaniu się do newslettera. Mimo to system ten jest niezwykle skuteczny i bardzo dobrze pozyskuje adresy e-mail potencjalnych klientów. Wyskakujący pop-up z prośbą o dopisanie się do newslettera można stworzyć przy użyciu darmowego narzędzia Hello Bar.

Dużo lepszą metodą jest wynagradzanie użytkowników, którzy dopiszą się do newslettera, wartościowymi, rozbudowanymi treściami. Oczywiście należy o tym poinformować potencjalnego klienta jak najszybciej. Teksty o tym, jak wiele można zyskać, zostawiając swój adres e-mail, działają bardzo sugestywnie i pozwalają pozyskać wiele kontaktów. W ramach nagrody dla subskrybentów najlepiej oferować rozbudowane artykuły, które nigdy nie trafią na bloga, bądź też zaoferować im coś za darmo. Bezpłatne rzeczy są niezwykle skutecznym sposobem na przyciągnięcie do siebie użytkowników.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)