Metadane – dlaczego ich tworzenie jest tak istotne

Posted on: 1 grudnia 2019, by :
metadane

Prowadzenie strony internetowej to wbrew pozorom nie jest proste zadanie. Aby była ona wysoko w wynikach wyszukiwania w Google, trzeba nieustannie podejmować szereg różnorodnych działań. W pozycjonowaniu strony internetowej jednym z najważniejszych czynników są tagi tytułowe. Gdy mamy zebraną odpowiednią liczbę fraz oraz słów kluczowych, możemy już bez problemy rozmieszczać je w różnych tagach HTML na naszej stronie. W dzisiejszym artykule tłumaczymy, jak to robić, aby było to efektywne.

 

Tagi tytułowe – dlaczego są ważne?

Tagi tytułowe mają bardzo duże znaczenie dla wyszukiwarek i całego projektu naszej strony internetowej. Tytuł strony zawsze zamieszcza się w tagu o nazwie. Tag tytułowy pełni jednocześnie kilka istotnych funkcji. Mowa tutaj o tym, iż jest on bardzo ważny dla wyszukiwarek. Jest on przez nie indeksowany i przypisuje mu się dość dużą wartość. Oprócz tego, tag tytułowy to pierwszy tekst zamieszczony na danej witrynie, który wyświetla lista rankingowa w danej wyszukiwarce. Ponadto, tag tytułowy jest też łączem do prowadzonej przez nas witryny. Warto wiedzieć, że występujące w tym miejscu łącze musi zachęcać wszystkich odbiorców do działania. Najlepiej, gdy będzie informować, iż tylko na tej stronie znajdą pełen zakres informacji na dany temat.

Tag tytułowy w ogromny sposób wpływa na widoczność strony internetowej w rozmaitych wyszukiwarkach oraz wzywa poszczególnych internautów do działania. Im więcej czasu i energii poświęcimy na jego przygotowanie, tym większą liczbę wejść na stronę osiągniemy w krótkim czasie.

 

Jak przygotować tag tytułowy?

Powyższe pytanie z pewnością zadaje sobie bardzo wielu właścicieli stron internetowych. Oczywiście najlepiej, gdy tag tytułowy (podobnie jak cała zawartość witryny) będzie jak najbardziej oryginalny. Tytuł musi w jasny sposób wskazywać, co znajduje się na konkretnej stronie oraz informować o jej różnorodności. Wiele osób zastanawia się również, jaka jest najlepsza długość title. Tytuł opisowy wszystkich witryn musi mieć od 5 do 10 wyrazów. Muszą być w nim zawarte najważniejsze wyrazy – takie, które w pełny sposób oddadzą to, co znajduje się na prowadzonej przez nas stronie. Ilość znaków powinna wynosić od 45 do około 60.

 

Metoda mocnej trójki – jak to działa?

Gdy wybierzemy już słowa kluczowe dla naszej witryny, to warto podczas tworzenia tytułu skorzystać z metody mocnej trójki. Polega ona na tym, aby pierwsze trzy słowa tytułu w dowolnych kombinacjach tworzyły jedno słowo kluczowe. Takim tytułem mogą być na przykład “tanie książki używane”. Kluczowe wyrażenia w takim przypadku będą następujące:

tanie książki,
książki używane,
książki.
Niestety, zastosowanie tej metody nie jest możliwe w każdych okolicznościach. Jeżeli kombinacja konkretnych słów będzie wydawała się sztuczna i nienaturalna, wówczas lepiej jest z niej zrezygnować. Trzeba zawsze pamiętać o tym, iż czytelnikom zależy na przeczytaniu treściwego opisu zwartości strony, a nie listę źle dobranych słów kluczowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)