Marketing na forach internetowych

Posted on: 22 stycznia 2020, by :
Marketing na forach internetowych

Obecnie techniki wykorzystywane w marketingu szeptanym są łatwo rozpoznawane i traktowane jako potencjalne oszustwo. Z tego względu forumowicze mają krytyczny stosunek do wszelkich promocji pojawiających się na forach internetowych. Nie jest to jednak powód, by zrezygnować z upowszechniania zalet produktów własnej firmy. Istotne natomiast jest wprowadzenie kilku zasad, mających na celu przedstawienie swojej oferty jako wiarygodne i bezpieczne rozwiązanie.

 

Mała skuteczność marketingu szeptanego

 

Udawanie klienta, będąc przedstawicielem promującej się firmy, coraz łatwiej można zdemaskować, a tym samym stracić wiarygodność. Forumowicze widząc mało przekonujące i często powtarzające się posty, są niemal pewni, że to marketing bazujący na naiwności odbiorcy. Nie oznacza to jednak, że promowanie firmy na forach jest nieefektywny. Przeciwnie, znając potrzeby konsumentów należy jedynie wdrożyć odpowiednią formę reklamy, wykorzystując kilka skutecznych metod.

 

5 zasad skutecznego marketingu na forach internetowych

 

1. Szczerość przede wszystkim

Forumowicze nastawieni są sceptycznie do jakichkolwiek promocji, ale nie zawsze je ignorują. Ważne jest to aby wiedzieli kim jesteś i jaką firmę reprezentujesz. To znacznie korzystniejsze rozwiązanie niż ryzyko zdemaskowania ciebie jako osobę, symulującą użytkowanie produktu danej firmy. Możliwość zidentyfikowania osoby, która poleca produkt swojej firmy, budzi zaufanie i bezpieczeństwo.

2. Poleć czasem konkurencję

Użytkownik forum internetowego, widząc cię jako osobę reprezentującą swoją markę, może wyjść z założenia, że w sposób natarczywy będziesz przedstawiał firmę jako najlepszą i bezkonkurencyjną. Aby zapobiec wykreowaniu takiej opinii, poleć czasami firmę konkurencyjną. Taki zabieg zostanie odebrany jak rzetelne polecenie dobrej jakości produktu, a nie jak nieustępliwe reklamowanie swojej firmy, niezależnie od jakości jej produktów. Wykorzystując tę metodę stracisz kilku klientów, ale możesz to potraktować jako inwestycję, która później zapewni ci znacznie więcej zainteresowanych ofertą twojej firmy.

3. Znajdź odpowiednie fora tematyczne

Choć popularność Facebooka znacznie przewyższa nad forami internetowymi, nie należy jednak rezygnować z pozyskiwania potencjalnych klientów również na takich grupach. Warto natomiast ograniczyć się do forów tematycznych, związanych choćby w niewielkim stopniu z branżą, którą chcemy wypromować. Tam szybciej znajdziesz osoby zainteresowane, ponieważ będą oni skupieni na konkretnej tematyce, a ty trafisz w ich aktualne potrzeby.

4. Unikaj powtarzających się treści

W procesie marketingu zrezygnuj z zamieszczania identycznych treści na wielu forach internetowych jednocześnie. Uniwersalne i powtarzające się sformułowania będą wyglądać jak wygenerowane automatyczne teksty, które nikogo nie zachęcą do skorzystania z oferty promowanej przez ciebie.

5. Bądź profesjonalistą

Nie możesz pozwolić sobie na brak kompetencji. Forumowicze zyskają twoje zaufanie, gdy będą cię postrzegać jako eksperta w danej dziedzinie. Hasła reklamowe to za mało, by przekonać do siebie internautów. Wykaż się obszerną wiedzą na temat własnego produktu i nie daj się zaskoczyć.

 

 

Podsumowanie

Marketing na forach internetowych już nie cieszy się taką popularnością i skutecznością jak kiedyś, głównie dlatego, że kojarzy się głównie z marketingiem szeptanym. Jeśli natomiast w procesie promowania własnej firmy będziesz szczery i rzetelny w działaniach promocyjnych, wówczas polecanie twoich produktów może przynieść pożądane rezultaty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)