Korzyści dla firm płynące z SEO – Podstawowe zagadnienia

Posted on: 17 lipca 2019, by :
SEO

Prowadzenie biznesu online związane jest z koniecznością intensywnego marketingu. Obecnie jedną z najpopularniejszych metod reklamy są wyszukiwarki internetowe umożliwiające swobodne konkurowanie z innymi firmami w swojej branży. Poniższy artykuł odpowie na pytanie, jakie korzyści płyną z SEO i zademonstruje elementarne podstawy tego zagadnienia.

 

Wzrost pozycji strony w wyszukiwarce

 

Prawdę mówiąc, i będąc w pełni szczerym, w pozycjonowaniu chodzi wyłącznie o wzrost.  W przeciwieństwie do płatnych reklam, naszym priorytetem nie jest samo zainteresowane użytkowników – SEO należy traktować jako odrębną część. SERPs (search engine page results) to z angielskiego po prostu organiczne wyniki wyszukiwania. To właśnie „w SERPach” wyświetlają się witryny, na które poprzez kliknięcie przechodzą użytkownicy. Zachodzi wtedy kliknięcie, na podstawie którego obliczany jest click-through-rate wyrażany w procentach. Im wyższy CTR, tym lepiej świadczy to o naszym rezultacie.

Aby zmaksymalizować stosunek wyświetleń wyników do przejść na naszą stronę, czyli wspomniany CTR, trzeba w jakiś sposób doprowadzić do zainteresowania użytkownika. Możemy zrobić to na przykład pisząc interesujące tytuły (title) i metaopisy (meta description) artykułów. O ile samo napisanie chwytliwego tytułu i zachęcającego opisu nie przeniesie witryny na pierwszą stronę wyników. O tyle późniejsze wypozycjonowanie strony da nam o wiele więcej aniżeli w przypadku niezoptymalizowanych meta-tagów.

 

Zatrzymaj użytkownika na stronie

 

Kiedy użytkownik trafi na określoną podstronę – otrzymujemy pewną szansę – musimy zatrzymać go na swojej stronie na tak długo, jak to tylko możliwe. Dobrze byłoby sprawić, aby jego wizyta nie zakończyła się na przeczytaniu 3 akapitów i wyjściu – warto dodać elementy lejka sprzedażowego, tak aby odwiedzający wiedział, gdzie dokładnie się znalazł. Pomocne okazują się popupy, newslettery i przyciski CTA (wezwanie do działania). Wyszukiwarki internetowe są świetnym narzędziem do pozyskiwania wysoko konwertującego i ukierunkowanego ruchu.

 

Co liczy się w roku 2019? Na czym warto się skupić?

 

W porównaniu z ubiegłymi latami ogólna konkurencja uległa nasyceniu i przestały działać metody nieetyczne tzw. black-hat. Umożliwiające gwałtowny wzrost dzięki zastosowaniu nieuczciwych sztuczek. Przy tworzeniu witryny powinniśmy szczególną uwagę zwrócić na treść (marketing treści), jaką umieścimy na stronie.

Długie, rzeczowe i wyczerpujące temat artykuły ze wplecionymi słowami kluczowymi, dadzą wyszukiwarce sygnał, że mamy coś do wartościowego do przekazania. Same słowa kluczowe powinniśmy zapisać w dokumencie, natomiast ich tematyka musi być bezpośrednio powiązana z motywem witryny. Za dopuszczalne uznaje się pisanie o komputerach w witrynie o technologii. Jednak niekoniecznie będzie to dobrym pomysłem na stronie o zajmowaniu się domem. Słów kluczowych można szukać przez „sugestie Google”, „Google keyword planner” i inne, mniej oficjalne narzędzia do researchu np. Semrush i Screaming Frog.

 

Nagłówki

 

Pisząc artykuł, poza samą długością treści, warto zadbać o jasne, opisowe nagłówki różnego rzędu od H1, przez H2 do H3. Swoją treść możemy wzbogacić przez dodanie samodzielnie przygotowanych zdjęć, zdjęć stockowych lub interaktywne elementy przygotowane przez programistę – powinny być zoptymalizowane, dla wyszukiwarki posiadać tekst alternatywny (alt) i być dostępne w nowoczesnym formacie .webp.

Jeśli w witrynie znajdzie się wybrana liczba podstron i artykułów, śmiało możemy przejść do ich wewnętrznego linkowania. Mając przykładowo 2 artykuły: „bombonierka” i „klasyczne bombonierki”, w artykule nr 2 możemy umieścić link do artykułu nr 1 pod tekstem linku o treści „bombonierka”. Róbmy to jednak w towarzystwie jakiegoś tekstu, tak aby wszystko wyglądało naturalnie i przejrzyście. Usprawni to nawigację i podpowie botom Google, w jaki sposób treść została powiązana.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *