Konto na Instagramie w komunikacji firmy

Posted on: 27 sierpnia 2020, by :
blog firmowy

Instagram już kilka lat temu wyszedł z ram aplikacji do dzielenia się zdjęciami i filmami i stał się jedną z głównych platform reklamowych w całym internecie. Był to dynamiczny proces, który wciąż trwa. Podobną tendencję możemy obecnie zaobserwować w przypadku TikToka – z aplikacji typowo dla użytkowników, powstaje kanał o bardzo wysokim potencjale reklamowym. Dzisiaj jednak skupimy się na Instagramie. Odpowiemy sobie na pytania, w jaki sposób skutecznie prowadzić firmowe konto na Instagramie, z czego korzystać i na co zwracać uwagę.

 

Jak przygotować strategię konta firmowego na Instagramie?

Strategia to podstawa każdego działania marketingowego. Bez odpowiednio przygotowanego planu nasza kampania będzie chaotyczna, a co za tym idzie, nieskuteczna. Najlepiej zacząć od określenia grupy docelowej – do kogo chcemy dotrzeć? Kto może być zainteresowany naszą usługą/produktem? W jakim wieku są takie osoby? Jakie mogą być ich zainteresowania? Gdy odpowiemy sobie na te pytania, łatwiej będzie nam tworzyć posty i dobierać hashtagi, jak i kierować sponsorowane posty w przyszłości. Następnie przechodzimy do planowania konkretnych postów, pamiętając także o komunikacji na InstaStories. To, co najważniejsze przy planowaniu strategii to konsekwencja, spójność, a także systematyczność. Musimy zaplanować sobie posty w taki sposób, aby mniej więcej w takich samych odstępach czasowych pojawiały się one na naszym koncie firmowym. Lepiej dodawać posty rzadziej, np. raz w tygodniu, ale regularnie, niż dodawać przez 5 dni codziennie po jednym poście, a potem ucichnąć na miesiąc.

 

Komunikacja i angażowanie odbiorców na profilu firmowym na Instagramie

Przy prowadzeniu profilu firmowego na Instagramie czy innych mediach społecznościowych musimy pamiętać o tym, że to społeczność, którą zbieramy wokół marki, jest kluczem do osiągnięcia sukcesu. Najbardziej wartościowi odbiorcy to tacy, którzy angażują się w działania firmy i aktywnie udzielają się na naszym profilu. Jak zdobyć to zainteresowanie?

#1 – Wykorzystuj CTA, czyli wezwanie do działania. Możesz je umieszczać w treści postów, w BIO, czy na InstaStories. Proś o tagowanie postów twoim firmowym hashtagiem, zadawaj pytania, umieszczaj linki swipe-up (dostępne dla kont o liczbie followersów większej niż 10 tysięcy)

#2 – Uzupełnij BIO. BIO to nic innego jak internetowa wizytówka twojej firmy. To pierwsze, na co odbiorca zwraca uwagę po odwiedzeniu twojego profilu. Powinna się tam znaleźć przede wszystkim branża, którą zajmuje się twoja firma, hasło firmy i link do strony internetowej bądź sklepu internetowego. Pamiętaj, że to jedyne miejsce, gdzie na Instagramie możesz umieścić aktywny link – warto z tego skorzystać.

#3 – Rozrywka na InstaStories. Funkcjonalności na Instagramie pozwalają na tworzenie atrakcyjnych komunikacyjnie treści na InstaStories. Możesz tworzyć ankiety i pytać odbiorców, przykładowo który wariant produktu bardziej im się podoba. Do twojej dyspozycji są również quizy, szybkie pytania, suwak do wyrażania opinii. Opcji jest naprawdę wiele, a korzystanie z nich odpłaca się większym zainteresowaniem ze strony odbiorców.

 

Estetyka konta na Instagramie

Estetyka i spójność treści na Instagramie jest bardzo ważna. Jak ją osiągnąć? Stwórz wyróżnione relacje na różne tematy, przykładowo nowości w twoim sklepie, usługi które oferujesz czy quizy na temat twojej firmy. Do tego dołącz specjalne nakładki w takim samym stylu, aby wszystko wyglądało harmonijnie. Takie nakładki  możesz stworzyć w programie Canva, lub innych, bardziej zaawansowanych programach graficznych. Przy tworzeniu postów korzystaj z takiego samego filtru, lub spójnej kolorystyki, czy podobnych obramowań zdjęć. Jeśli wszystkie twoje treści będą tworzyły jedną całość, zdecydowanie poprawi to komunikację i odbiór przez followersów.

 

Czy warto prowadzić konto firmowe na Instagramie? Zdecydowanie tak!

Instagram to bardzo skuteczne narzędzie komunikacji z odbiorcami i tworzenia wizerunku marki. Pozwala w łatwy sposób przekazywać nowinki dotyczące firmy, promocje, wyprzedaże czy nowe dostawy produktów. Dzięki różnym funkcjonalnościom, takim jak szczegółowe statystyki konta, możemy sprawdzać, które działania i jakie konkretnie posty budzą największe zainteresowanie, co pozwoli nam na ciągłe ulepszanie strategii komunikacyjnej w taki sposób, aby czerpać z tego jak najlepsze efekty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)