Kiedy Facebook zatrzymuje kampanie reklamowe?

Posted on: 15 października 2019, by :

Kampanie reklamowe, a w zasadzie ich stworzenie pochłania dużo czasu. Gorzej, gdy cały nasz wysiłek pójdzie na marne ze względu na blokadę kampanii przez administrację portalu. Niektórym osobom wyświetlają się komunikaty, że post bądź reklama nie zostały przyjęte. W niniejszym tekście przedstawiamy szereg informacji odnośnie okoliczności, w jakich Facebook może zablokować kampanię reklamową. Wyjaśnimy również oraz w jaki sposób można się przed tym uchronić. Zapraszamy serdecznie do wnikliwej lektury!

 

W jaki sposób funkcjonuje Facebook?

 

Najważniejszym błędem popełnianym przez ogromną liczbę internautów jest wstawianie w poście za dużej ilości tekstu na grafikach. Takie działanie powoduje, że zasięgi danego posta drastycznie spadną bądź administrator w ogóle nie pozwoli na ich obecność w serwisie. Z kolei w przypadku, gdy nasza kampania wymaga złożenia dodatkowych wyjaśnień lub informacji, najlepiej zaznaczyć je w samym poście bądź dodać instrukcję obrazkową od razu na grafice. Dzięki temu odbiór posta wśród użytkowników portalu będzie znacznie lepszy. Następną przyczyną blokowania reklam przez Facebooka jest niespójność reklamy z linkiem, do którego ona prowadzi. Wszyscy przedsiębiorcy tworzący reklamy chcą przy ich użyciu uzyskać jak najbardziej satysfakcjonujące rezultaty. Stanowczo odradzamy jednak, aby oszukiwać użytkowników ogromnymi korzyściami tylko po to, aby wszedł on na jakąś stronę. Takiego działania nie lubią zarówno internauci, jak i administracja Facebooka.

Warto również wiedzieć o tym, że w przypadku, gdy kampania jest słabej jakości bądź jest niedostosowana do odbiorców, to w takim przypadku Facebook również może zdecydować o zatrzymaniu naszej kampanii. Musimy pamiętać o tym, aby publikować treści, które podobają się użytkownikom. W sytuacji, gdy zamieszczone treści okażą się denerwujące bądź niedozwolone (np. wulgarne), wielu internautów może zgłosić naszą reklamę do administracji serwisu.

 

Zakazane kampanie reklamowe

 

Czy na Facebooku można reklamować wszystko bez żadnych ograniczeń? Niektórym się tak wydaje, jednak prawda w tym zakresie jest zupełnie inna. Polityka platformy Facebook w tym zakresie jest niezwykle restrykcyjna. Działając w sposób niezgodny z zasadami tego serwisu, nasza reklama szybko może zostać zatrzymana przez administrację. Najczęściej weryfikowane są treści dotyczące alkoholu, seksu oraz wyrobów tytoniowych. Można reklamować alkohol, jednak należy mieć na uwadze, aby w grupie docelowej zamieszczać wyłącznie te osoby, które ukończyły 18. rok życia. Warto wiedzieć, że wyrobów tytoniowych w ogóle nie wolno reklamować.

 

Facebook zatrzymuje też wszelkie kampanie mające podłoże dyskryminacyjne lub rasistowskie. Bardzo niebezpieczne mogą się okazać na przykład reklamy z cyklu “przed i po” – Facebook w bardzo szybkim tempie je zablokuje. Dotyczy to przede wszystkim diet, utraty masy ciała oraz wszelkich produktów z branży fitness. Takie reklamy również trzeba kierować wyłącznie do osób pełnoletnich.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)