Karta stałego klienta sposobem na reklamę

Posted on: 17 grudnia 2020, by :

W coraz większej ilości sklepów, restauracji czy punktów usługowych możemy spotkać się z kartami stałego klienta. Choć ich nazwy bywają odmienne, w praktyce zawsze chodzi o to samo – przekonanie i przywiązanie klienta do swojej marki. Jak działają tego typu karty i dlaczego jest to doskonały sposób na reklamę?

Promocje i rabaty

Karty stałego klienta mają zachęcić społeczeństwo do kupowania naszych produktów czy korzystania z naszych usług. Dzieje się tak głównie dzięki licznym promocjom, oferowanym rabatom i zniżkom, które przysługują posiadaczom karty. Klienci o promocjach mogą być informowani w różny sposób – poprzez wiadomość sms, mail czy w gazetce promocyjnej. Co istotne, w większości przypadków każdemu posiadaczowi karty przysługują te same uprawnienia, choć oczywiście można spersonalizować ofertę specjalną pod konkretną osobę, bądź grupę klientów. Samo wyrobienie karty jest darmowe, jednak wymaga podania swoich danych osobowych, na które będzie ona zarejestrowana. Charakter oferowanych klientom zniżek może być bardzo różny – mogą to być cykliczne promocje, natomiast w przypadku punktów usługowych klienci mogą liczyć na którąś wizytę z kolei gratis.

Korzyści dla firmy

Pozostaje pytanie, jakie korzyści z wprowadzania kart stałego klienta mają firmy? Przede wszystkim klient, który otrzyma kratę, ma poczuć przywiązanie do naszej marki. W niektórych przypadkach karty te nazywane są nawet lojalnościowymi. To klasyczna psychologia marketingu – klient otrzymując możliwość (dzięki karcie) zakupu produktów czy usług w niższych cenach, będzie chciał do nas wracać. Dodatkowo poczuje się wyróżniony, ponieważ nie każdy takową kartę klienta posiada. Jest to więc doskonała firma reklamy naszej firmy. Klienci posiadający karty lojalnościowe otrzymują oferty specjalne, przeznaczone tylko dla nich. Pozwala to w subtelny sposób przypomnieć klientom o istnieniu naszej firmy, proponując im zarazem ciekawe produkty w korzystnych cenach. Karty służą także do zbierania informacji o tym, co najczęściej kupują nasi klienci. Pozwala to na dobór takich produktów do akcji promocyjnych, po które chętnie wrócą. Karty stałego klienta są więc nie tylko sposobem na jego zatrzymanie, ale również nieocenionym źródłem wiedzy dla firmy odnośnie preferencji konsumenckich.

Substytut tradycyjnej reklamy?

Dziś coraz większa liczba firm proponuje klientom karty lojalnościowe. Warto jednak pamiętać o tym, że choć stanowią one formę reklamy (często bardzo skutecznej), to nie powinny całkowicie wyprzeć tej tradycyjnej formy reklamowania swoich produktów czy usług. Karty stałego klienta mają bowiem za zadanie zatrzymanie pewnego grona zainteresowanych. Pomagają one w pozyskaniu stałego klienta, ale nie nowego, co również jest bardzo istotne dla firmy. Dlatego też warto pomyśleć nad ich wprowadzeniem, jednak nie rezygnować przy tym z innych sposobów na reklamę. Karty lojalnościowe doskonale uzupełniają całą politykę reklamową firmy, stąd też ich ogromna popularność, jaką zdobyły w ostatnich latach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)