Kampanie influencer marketingowe – co trzeba wiedzieć?

Posted on: 5 marca 2021, by :

Każda osoba, która przegląda instagrama, z całą pewnością natyka się na posty tak zwanych infeuencerów, którzy polecają produkty różnych marek i nierzadko oferują nawet kody rabatowe, żeby móc z nich skorzystać na zakupy w danym sklepie. Każda osoba, która chce w jakikolwiek sposób zareklamować swoją własną działalność, bez wątpienia powinna skorzystać właśnie z pomocy influencera. Pozwalają oni, mianowicie bardzo szybko dotrzeć do klientów i przy tym są bardziej autentyczni, dlatego też reklamowane przez nich produkty, chętnie są kupowane przez osoby je obserwujące. To właśnie infuencerzy sprawiają, że można tworzyć naprawdę niezwykle ciekawe kampanie reklamowe, które znacznie zwiększą sprzedaż, a przy tym zbudują bazę lojalnych klientów. Coraz więcej osób przyznaje się do tego, że kupiło dany produkt, ponieważ został on zareklamowany przez osobę, którą obserwują na Instagramie. Co jeszcze powinniśmy wiedzieć na temat influencer marketingu?

 

Czym jest influencer marketing?

Influencer marketing, oznacza po prostu wykorzystanie popularności danej osoby do różnych działań marketingowych. Ma to na celu skierowanie uwagi klientów na konkretny produkt, czy też firmę. Wiele różnych firm, już od dawna współpracuje z różnymi influencerami, którzy regularnie prezentują ich produkty, czy też usługi, co ma na celu wzmocnienie rozpoznawalności marki. Gwiazdy popularnego ostatnio Instagrama, mają wielu fanów, także ich zasięg jest ogromny. W marketingu, coraz bardziej liczą się treści cyfrowe, dlatego też media społecznościowe obecnie są niezwykle skutecznym kanałem reklamowym.

 

Czy influencer marketing musi być drogi?

Jest naprawdę wiele różnych sposobów na to, żeby współpracować z influenc erem. Tak naprawdę, wszystko jest zależne od skali danego przedsięwzięcia, jak również od zainteresowania użytkowników instagvrama danym influencerem. Obecnie na rynku działają również agencje influencer marketingu, które mają za zadanie na przykład ustalić najlepszy sposób wynagradzania. Zdecydowanie najczęściej obie strony decydują się na to, że opłata będzie uiszczana za podejmowane działanie, na przykład za nagrany filmik na Instagramie, czy też umieszczony na tym portalu społecznościowym post reklamujący. Jak w takim wypadku działa agencja influencer marketingu?

Osoba zatrudniona podaje stawkę, a zainteresowany reklamą, musi wynegocjować wynegocjować taką. Jaka będzie odpowiednia dla obu stron i przy tym zbytnio nie będzie obciążała budżety, jaki przeznaczony został właśnie na tą reklamę. Osoby, które martwią się tym że nie będzie ich stać na skorzystanie z pomocy influencera nie muszą się niczym martwić, ponieważ są takie osoby, które podejmują współpracę na podstawie tak zwanego barteru. Zatem opowiadają o danym produkcie, czy też usłudze, reklamują ją, a w zamian otrzymują oferowane przez tą firmę usługi, czy też produkty. Można przy tym spotkać się także z tak zwanym rozliczeniem hybrydowym. Wówczas wynagrodzenie jest płatne częściowo w formie pieniężnej, natomiast częściowo poprzez możliwość otrzymania produktów, czy też usług.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)