Jak zarobić na dropshippingu?
Posted on: 15 września 2020, by : adminx
W tradycyjnym sklepie online mamy stronę sprzedażową, magazyn z produktem oraz ludzi, którzy obsługują każde zlecenie, gromadząc produkty oraz wysyłając przesyłki do kontrahentów. Dropshipping funkcjonuje na trochę odmiennej zasadzie. W wypadku sklepu, jaki decyduje się na sprzedaż w tymże typie, właściciel musi mieć jedynie stronę internetową, obsługującą przyjmowanie zleceń. Wszelkie zakupy otrzymane od kontrahentów są potem przesyłane do hurtowni, z jaką sklep współdziała.
Co to jest dropshipping?
Dropshipping to jest typ logistyczny, w jakim pomija się składowanie produktów u właściciela sklepu internetowego. Proponuje swoją wysyłkę towaru z magazynu hurtowni do konsumenta indywidualnego, dzięki czemu nie ma potrzeby najmu obszernych przestrzeni magazynowych oraz inwestowania w artykuły, jakie mogą nie sprzedawać się tak dobrze, jak zakładaliśmy. Natomiast to posiadacz sklepu odpowiada za dopełnienie wszystkich procedur, ponieważ produkt kupowany jest właśnie od niego, natomiast hurtownia tylko prowadzi sprzedaż w jego imieniu.
Dropshipping jak rozpocząć
Niezwykle wielka liczba początkujących inwestorów, jaka chce wejść ze własnym sklepem na rynek Internetowy, boryka się z kłopotem, którym jest brak odpowiednich środków na uzbieranie dobrej ilości produktu. Dropshipping jest jednym spośród najprostszych rozwiązań owej sprawy, jakie pozwala nam rozpocząć wcześnie sprzedawać. Konkretny sklep może sprzedawać u siebie produkty, jakich naprawdę nie ma na stanie magazynowym, natomiast w wypadku doskonałej organizacji, nabyte artykuły dojdą do kontrahentów wprost z hurtowni dropshipping czy od wytwórcy.
Jak zarobić na dropshippingu?
Sklep stosujący model dropshippingu zarabia na różnicy w cenach produktu. Nawiązując współpracę z partnerem, pobiera od niego upust – ich wielkość jest zależna od kilku elementów. Sprzedający wystawia produkt po cenach detalicznych czy swoich. Im wyższy upust od dystrybutora, tymże lepiej – w trakcie trwania współpracy jej warunki można negocjować. Stali kontrahenci są w najlepszej sytuacji, bowiem dostają szczególnie dobre obniżki.
Zalety dropshippingu
Z punktu widzenia sprzedawcy prowadzenie sklepu w modelu dropshippingowym ma wiele korzyści. Najistotniejszą spośród nich jest prawdopodobnie brak obowiązku logistycznej obsługi zlecenia. W dropshippingu logistyka leży po stronie hurtowni/producenta/dystrybutora, zatem sprzedający nie musi przechowywać artykułów, pakować paczek, wysyłać zamówienia itp. Jego rola w transakcji ogranicza się do otrzymania zlecenia od konsumenta, otrzymania od niego płatności oraz wysłania właściwej kwoty do hurtowni. Dodatkową korzyścią dropshippingu jest oszczędność czasu.
Czy dropshipping jest niebezpieczny?
W modelu dropshipping nie występuje właściwie żadne zagrożenie. Większość sklepów internetowych nawiązuje współpracę tylko z dobrymi i odpowiedzianymi kontrahentami. By mieć gwarancję pewnej transakcji, należałoby korzystać z platformy e-commerce umożliwiającej integrację ze= doświadczonymi hurtowniami, które funkcjonują na rynku.