Jak zaprojektować kampanię reklamową?

Posted on: 25 lutego 2021, by :

Kampania reklamowa, to po prostu zespół działań marketingowe, które polegają na zamieszczeniu w wybranych mediach, komunikatów reklamowych. Takie właśnie komunikaty wyświetlane są we wskazanym czasie i mają na celu wywołanie w odbiorcach określonych reakcji. Co jeszcze musimy wiedzieć na temat przeprowadzenia kampanii reklamowej?

 

Jakie są rodzaje oraz cele kampanii reklamowe?

Generalnie rzecz biorąc, wyróżniamy cztery główne rodzaje reklamy, które wiążą się dokładnie z tym jakie cele możemy zrealizować dzięki kampanii reklamowe. Pierwszy z nich, to reklama informacyjna która ma na celu działanie skupione na zasięgu oraz budowaniu rozpoznawalności danej marki. Przy tym, trzeba odbiorcom przekazywać proste informacje, które będą mu się kojarzyły z daną marką. Kolejnym rodzajem jest reklama przypominająca. Ma ona na celu utrzymanie pozycji oraz więzi z odbiorcami, jak również tworzenie pozytywnych relacji z osobami, które jeszcze nie znają marki. Trzecim rodzajem, jest reklama nakłaniająca do dokonania zakupu, skorzystania z danej usługi, czy też mająca na celu inne działanie. Ostatni typ, to reklama wzmacniająca. Tutaj, kampania reklamowa, ma na celu przekonanie klientów którzy dokonali konwersji, że dokonali dobrego wyboru. Bardzo często przeprowadzane działania marketingowe, nastawione są na przeprowadzenie klientów przez wszystkie wyżej wymienione etapy. Oczywiście, kampania reklamowa może mieć na celu również inne działania.

 

Przy kampanii reklamowej musimy precyzyjnie ustalić, jaki produkt chcemy zareklamować

Zanim przejdziemy do planowania naszej kampanii reklamowej i projektowania naszej reklamy. Musimy dokładnie przyjrzeć się danej usłudze, czy też danemu produktowi. Jeżeli dobrze je przeanalizujemy, to w późniejszych etapach, znacznie łatwiej będzie nam wyznaczyć do kogo kierujemy dany produkt. Oczywiście cele kampanii internetowych są rożne. Jeżeli zależy nam na zwiększeniu zasięgu i tym samym na budowaniu rozpoznawalności marki, to tutaj dobrze sprawdzi się reklama informacyjna, w której użytkownik będzie miał możliwość zapoznania się z naszą marką. Celem naszej kampanii reklamowej, może być również na przykład utrzymanie relacji z odbiorcami i podtrzymanie ich zainteresowania. Tutaj, zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem, będzie tak zwana reklama przypominająca. Kampanie reklamowe, mogą mieć również na celu zwiększenie sprzedaży określonych produktów, czy też usług, co nazywane jest niekiedy konwersją. Wówczas tworzone są reklamy nakłaniające, które mają sprawić że użytkownik wykona cele, jaki przed nim postawiliśmy.

 

Koniecznie jest określenie grupy docelowej

Kiedy planowane jest przeprowadzenie kampanii reklamowej, jej wygląd jest determinowany przez grupę docelową. Zatem, bardzo ważne jest to do kogo właściwie adresujemy nasz komunikat, kto będzie jego odbiorcą? Przy tym musimy pamiętać koniecznie o tym, że każda grupa docelowa jest inna. Co za tym idzie inaczej będzie ona odbierała nasze komunikaty. Ponadto, musimy pomyśleć czy będziemy robić kampanię reklamową na szeroką skalę, czy też skupimy się na użytkownikach, którzy już znają naszą markę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)