Jak zainstalować Pixel FB?

Posted on: 6 maja 2021, by :

Jeżeli śledzimy wnikliwie tematy reklamowania się na Facebooku, to z całą pewnością trafimy na coś takiego, co nosi nazwę Pixel Facebooka. Warto wiedzieć, że po prostu pixel jest niewielką wtyczką, jaką bez problemu możemy wstawić na swoją stronę internetową, czy też do naszego sklepu internetowego. Następnie wtyczka dokładnie śledzi wszystkie osoby, które pojawiają się na naszym profilu i wnikliwie obserwuje, jakie treści obserwowane są przez te właśnie osoby. Jest to narzędzie, które znacznie ułatwi nam docieranie do wszystkich naszych klientów. Co zatem musimy wiedzieć na temat tej wtyczki i jak właściwie możemy ją zainstalować?

Co to jest pixel Facebooka?

Generalnie rzecz biorąc, Pixel Facebooka jest to kod, który po prostu wstawiamy na swoją stronę. Sprawdza on, co właściwie ludzie robią na naszej stronie. To właśnie dlatego, Facebook jest w stanie zgromadzić o nas tak wiele informacji. Nawet wtedy gdy tak naprawdę nie przebywamy dużo na tym portalu i nie jesteśmy aktywni. W jego bazie zapisywane są zatem różne informacje o użytkownikach, takie jak na przykład, jakie strony odwiedzali, czy coś kupili, czy też nie, czy korzystali z płatności online. Jest to wiele różnych informacji. Właśnie. Z takich danych korzysta Facebook, ale dostęp do nich może mieć również każdy z nas. Pixel Facebooka niekiedy nazywany bywać pikselem konwersji. To właśnie różne zdarzenia, których wykonywanie śledzi piksel są konwersjami. Do zdecydowanie najpopularniejszych, zaliczyć można robienie zakupów online. Jednakże konwersją może być także sytuacja, gdzie potencjalny klient wysłał formularz kontaktowy z zapytaniem. Zapisał się do newslettera, czy też umówił termin wizyty online. Pixel Facebooka ma wiele różnych zalet, ale zdecydowanie najważniejsza jest to, że tutaj mamy tylko jeden kawałek kodu, a co za tym idzie pracy jest mniej, ponieważ nie musimy ich ze sobą łączyć.

Jak aktywować Pixel Facebooka?

Żeby móc przystąpić do aktywowania naszego Pixela Facebooku, to na samym początku, z naszego konta przechodzimy do menadżera zadań w menadżerze na Facebooku. Tam w opcjach znajdziemy kartę piksele, w którą trzeba wejść. Jeżeli znajdziemy się w takiej lokalizacji, to jedyne co musimy zrobić, to nacisnąć “utwórz”. Wtedy do wyboru mamy trzy możliwości. Jeżeli chodzi o opcję pierwszą. to tutaj możemy samodzielnie zaimplementować pixel na naszej stronie. Żeby to zrobić, musimy edytować kod html, a następnie umieścić pobrany kod w nagłówku. Jeżeli korzystamy z witryn online, to wówczas warto skorzystać ze specjalnej opcji, która umożliwi nam dodawanie kodu html. Kolejna opcja, to integracja z jedną z platform partnerów platformy, a na tej liście znajdziemy wiele wtyczek. Do konfiguracji warto zastosować menadżer tagów Google, ponieważ system ten jest bardzo przejrzysty. Trzecia opcja, to po prostu przekazanie kodu danej agencji marketingowej, czy też osobie, która prowadzi naszą stronę internetową. Taka osoba na pewno będzie wiedziała czym jest taki kod oraz jak należy go dodać.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)