Jak używać tagów by nie zaszkodzić stronie internetowej?

Posted on: 1 listopada 2019, by :

Dla niektórych z nas tagi są sposobem na segregację artykułów znajdujących się na stronie, albo też produktów według wybranego klucza. Dla innych jest to możliwość dodania na stronie dodatkowych fraz kluczowych (szczególnie tych, które posiadają długi ogon), jak i sposób na usystematyzowanie witryny. Tagi użyte we właściwy sposób przyniosą stronie sporo korzyści, jednakże błędy podczas ich użycia mogą dużo kosztować. Jak zatem prawidłowo korzystać z tagów?

 

Tagi kontra kategorie – co jest bardziej istotne na stronie www?

Na dobrze rozbudowanej stronie internetowej musi panować pewien porządek. Strony, na których publikuje się wiele artykułów, jak i sklepy internetowe winny posiadać w ramach swojej struktury podział na odpowiednie kategorie. Umieszczanie produktów w wybranych kategoriach pomoże użytkownikom w poruszaniu się po serwisie i w znalezieniu interesujących ich informacji.

Tagi stanowią uzupełnienie, a zarazem wsparcie dla kategorii. Działają tak samo jak indeksy w bibliotece, czy w książce. Tagi pozwalają użytkownikowi dotrzeć do interesujących go treści na podstawie odpowiednich słów kluczowych, które opisują zawartość wybranej podstrony.

Chociaż tagów może nam się wydawać błahy, a same tagi nieszkodliwe, to może się okazać, iż nierzadko nie umiemy ich zastosować, a konsekwencje takich błędów mogą mieć kolosalny wpływ na pozycję naszej strony internetowej w wyszukiwarce Google.

 

Jak tworzyć tagi? – najważniejsze zasady

Podczas tworzenia tagów trzeba przestrzegać kilku istotnych zasad:

  • Miejmy na uwadze, że tag ma stanowić dodatkowy sposób na pogrupowanie treści. Zatem tworząc nazwy tagów warto dokładnie przeanalizować czy nie powielają się one z nazwami kategorii i co dokładnie wniosą na stronę. Trzeba również unikać tworzenia tagów na zasadzie synonimów, albo też innych form odmian nazwy kategorii,
  • Ograniczmy ilość tagów – aby do każdego z tagów było przypisanych wiele podstron. Dzięki temu unikniemy tworzenia się podstron, które będą ubogie w treść, jak i duplikowania contentu,
  • Twórzmy opisy dla podstron z konkretnym tagiem – nie musi to być nazbyt długi tekst, najbardziej istotne, aby był on zoptymalizowany i unikalny. Trzeba w sposób wyczerpujący nakreślić użytkownikom, które treści znajdą oni w wybranej części serwisu,
  • Mniejsza ilość tagów dla jednej podstrony – pokusa przypisywania do wybranego artykułu większej ilości tagów jest bardzo duża. Niemniej jednak w tymże wypadku mniej oznacza lepiej. Dopasujmy do wybranego produktu, albo artykułu wyłącznie kilka tagów. Zmniejszymy w ten sposób ryzyko duplikowania treści, zaś tagi będą pomocne dla użytkowników.

 

Tagowanie na stronie nie jest takie straszne

Korzystanie z tagów na stronie internetowej ma zarówno zwolenników, jak i przeciwników. Odpowiednio zastosowane tagi mogą :

  • wzmocnić pozycję wybranej frazy,
  • wzmocnić wewnętrzne linkowanie,
  • wpłynąć na wygodę korzystania ze strony.

Istotne jest jednakże, ażeby używać tagów rozważnie i ostrożnie. Używacie tagów na własnej stronie? Może przyszedł czas na niewielkie porządki?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)