Jak skutecznie zareklamować swój biznes

Posted on: 23 grudnia 2020, by :

Każdy przedsiębiorca wie, że reklama jest dźwignią handlu. Nie wystarczy niestety otworzenie własnego biznesu, aby zaczął on przynosić on zyski. Odbiorca musi się przecież w jakiś sposób o nim dowiedzieć.  Nie ważne jak będziesz dobry w tym co robisz – bez skutecznej reklamy nic nie znaczysz.

Tradycyjne ogłoszenia to za mało

Już dawno przeminęły czasy, kiedy o różnego rodzaj usługach dowiadywano się z tablic informacyjnych rozmieszczonych na osiedlach. Kiedy, można było na nich znaleźć liczne ogłoszenia z numerami telefonu, do fryzjera, kosmetyczki, adwokata. Dzisiaj, takie tablice świecą wręcz pustkami i mało kto już na nie zagląda. Reklama przeniosła się do Internetu i to właśnie tam najczęściej poszukujemy pożądanych ofert usługowych.

Strona internetowa

Biznes, który chce zaistnieć w świecie, musi mieć dobrą stronę internetową. Dobrą, to znaczy przejrzystą, sprawnie działającą i estetyczną. Jeśli chcemy zareklamować swój interes, a nie znamy się na tworzeniu stron internetowych – lepiej to zadanie zlecić profesjonalistom. Samodzielne próby, mogą wywołać jedynie frustrację, a efekty końcowe niestety nie przynieść oczekiwanego sukcesu. Dobra strona internetowa na prawdę może zachęcić potencjalnego odbiorcę do korzystania z naszych usług, więc nie należy na niej oszczędzać. Koniecznie należy uaktualniać co jaki czas informacje, przykładowo godziny otwarcia, numery telefonów – nie ma nic bardziej frustrującego dla klienta, jak dzwonić pod nieaktualny numer. Na stronie internetowej, warto prowadzić też galerię zdjęć, przedstawiającą np. ciekawe wydarzenia z firmy lub efekty jej pracy (przykładowo strona salonu fryzjerskiego powinna zawierać zdjęcia fryzur wykonanych w zakładzie). Ludzie bardzo lubią oglądać wszelkiego rodzaju grafikę, często nawet bardziej niż czytać tekst.

Social media niezbędne

Jeszcze kilka lat temu, posiadanie social mediów przez firmy, nie było czymś powszechnym i nieliczni decydowali się na to unowocześnienie. Dzisiaj, konto na facebooku oraz instagramie ma każda firma, która chce prężnie funkcjonować. Dlaczego? Bo właśnie tam można znaleźć najwięcej odbiorców naszych usług. Social media posiada obecnie tak wielkie grono ludzi, że trzeba tam po prostu być. Jednak samo “bycie” może nie wystarczyć, bo trzeba być aktywnym. Dodawać posty, publikować zdjęcia. Nie można sprawić, aby profil na facebooku czy instagramie stał się martwy. Zainteresowanie należy napędzać codziennym dodawaniem postów, chociażby krótkich, które jednak sygnalizują, że cały czas jesteśmy, że działamy. Czujesz, że to nie dla Ciebie? Zatrudnij w tym celu specjalistę. Nie jest tajemnicą, że wiele firm korzysta z usług osób, które zajmują się utrzymaniem aktywności w mediach społecznościowych i promowaniem marek właśnie tam. Tak samo jak w przypadku dobrej strony internetowej, tak też prężnie działające media społecznościowe, to inwestycje, które się opłacają. Czasem warto zatrudnić kogoś do takiej pracy, a samemu zająć się tym, czym naprawdę chcieliśmy się zając, zakładając swój biznes, pamiętając, że inwestycja w reklamę z pewnością się zwróci.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)