Jak rozwinąć konto na Instagramie?

Posted on: 10 lipca 2020, by :

Rok 2020 przyniósł wiele zmian w social mediach, a szczególnie na Instagramie. W międzyczasie powstał jeszcze TikTok, który jest jego konkurentem, lecz popularność serwisu nie spada. Codziennie pojawiają się tam tysiące nowych użytkowników, a każdy z nich ma coś nowego do zaprezentowania. Piękne, wyretuszowane zdjęcia stały się przeżytkiem, teraz, aby zdobyć popularność potrzeba zdecydowanie czegoś więcej. Poniżej przedstawiono trendy wpływające w 2020 roku na popularność i reklamę w social mediach.

 

Dobry plan to podstawa

Kiedyś wystarczały jedynie ładne zdjęcia i estetycznie prowadzony profil. Dziś te wartości uległy zmianie. Instagram przyciągnął do siebie rzesze użytkowników, którzy mają odmienne gusta, inne patrzenia na świat i zainteresowania. Dziś zakładając konto w social mediach, trzeba się do tego przygotować. Obserwować wszystkie nowości i zdecydować, w jakim kierunku ma pójść profil. Może być on etyczny, świadomy i powoli zyskiwać fanów lub coś całkowicie przeciwnego, tzw. po trupach do celu. Aby dobrze zareklamować się na Instagramie, trzeba zachęcić użytkownika estetyką, a następnie zatrzymać go treścią. Przygotować swoisty biznesplan i określić wartości, jakimi ma się kierować.

 

Interakcja z użytkownikami

Po pierwsze ważny jest User generated content, czyli treści generowane przez użytkowników. Autor profilu musi zachęcić fanów, aby wchodzili z nim w interakcję. Dużą rolę odgrywa tutaj Instastory, na którym można zamieszczać quizy i pytania. Ciekawym zabiegiem jest pokazywanie czegoś na Instagramie, a następnie zachęcanie, aby aktywni użytkownicy oznaczali/lajkowali dany post. Jest to bezpłatna reklama dla usługi i samego profilu w social mediach. Interakcja z użytkownikami działa w dwie strony. Autor musi odpowiadać na komentarze, jeśli chce stworzyć społeczność, która się z nim identyfikuje i jest mocno związana. Co więcej, duża ilość komentarzy zwiększa zasięgi posta, co przekłada się na popularność i promowanie marki w sieci. Warto również odpowiadać na wiadomości prywatne, ponieważ to, choć niewidoczne, przynosi pozytywne skutki.

 

Bądź prawdziwy

Autentyczność jest teraz w modzie. Warto skupić się na Instastories, pokazywać swoje dni, proces powstawania produktów czy samego autora. Użytkownicy lubią ludzi podobnych do siebie, z którymi mogą się zidentyfikować. Uda się to tylko wtedy, gdy na bieżąco jest się ze swoimi fanami. Codzienne Instastories powinno być podstawą, choć te bezbawione treści są coraz częściej krytykowane przez użytkowników. Co więcej, trzeba pamiętać, że Internet jest bezlitosny. Profil z używanymi ubraniami, nie może promować rzeczy dopiero co kupionych z najnowszej kolekcji i na odwrót. Wszystkie niespełnione obietnice i przekreślone wartości zostaną tam wytknięte, jeśli tylko ujrzą światło dzienne. Co więcej, Instagram od tego roku blokuje treści, które są zbyt idealne i wyretuszowane. Wszystkie te działania zmierzają ku autentyczności i promowaniu prawdziwego wizerunku, autorów, którzy są ludźmi z krwi i kości.

 

Zobacz także nasze pozostałe artykuły:

Jak promować profil na Instagramie?

O czym pamiętać, gdy firma dopiero raczkuje w sieci? 

Narzędzia dla blogerów

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)