Jak reklamować się na Facebooku?

Posted on: 8 sierpnia 2020, by :

Często zdarza się, że zakładając nową firmę tworzymy nową stronę na Facebooku, aby dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców. Jednak na początku zbieranie polubień jest bardzo trudne. Wstawiamy dowolny post, po czym zdajemy sobie sprawę, że zainteresowanie jest zerowe. Musimy więc odpowiednio wypromować stronę, aby zyskała większą rzeszę fanów. Dzięki nim, będziemy bardziej rozpoznawalni, a budowanie zasięgów stanie się prostsze niż kiedykolwiek.

 

Skorzystaj z płatnej opcji promowania strony na Facebooku

Jest to opcja, którą proponują nam deweloperzy Facebooka. Wystarczy zapłacić kilkadziesiąt złotych, aby dotrzeć do większej ilości odbiorców. Oczywiście nie musi nam to przynosić mnóstwa polubień. Reklama wyświetla się zazwyczaj po prawej stronie ekranu, podczas korzystania z tej witryny. Jeśli użytkownik wyświetli naszą stronę, uzna, że nie jest atrakcyjna, może równie dobrze z niej wyjść i nie pozostawić po sobie niczego oprócz wyświetlenia. Jednak z reguły jest to opcja, która przyniesie nam dużo przyrostów jeśli chodzi o ilość polubień.

 

Zaproś znajomych do polubienia strony

Wiele osób zapomina o takiej możliwości. Facebook umożliwia zapraszanie do polubienia stron na Facebooku, dzięki czemu nasi najbliżsi znajomi dowiedzą się o jej istnieniu. Z pewnością będą chcieli Ci pomóc, a także będą kibicować. Być może nawet jeśli ich poprosisz, to zaproszą również swoich znajomych? Z pewnością warto skorzystać z tej opcji, gdyż jest bezpłatna, a gwarantuje na początku ogromne przyrosty.

 

Udzielaj się na grupach na Facebooku

Świetnym pomysłem może być również promowanie swojej strony na grupach na Facebooku. Wystarczy znaleźć odpowiednie środowisko, w którym znajdziemy docelową grupę odbiorców. Przykładowo jeśli zajmujesz się marketingiem rekomendacyjnym i zajmujesz się sprzedażą zdrowych suplementów diety, powinieneś wybrać grupy związane ze sportem, zdrowym odżywianiem, aktywnością fizyczną. Możesz wstawić post, w którym opisujesz swoją działalność. Jeśli ktoś się tym zainteresuje, być może da Ci szanse i polubi Twoją stronę lub zwróci się do Ciebie po więcej szczegółów.

 

Wstawiaj posty zachęcające do interakcji

Wybór odpowiedniego posta nie należy do najłatwiejszych. Oprócz tego, że powinien być ciekawy, być może nawet zabawny, powinien zachęcić fanów do aktywności. Przykładem takiego postu może być chociażby “oznacz kogoś, kto” lub “polub jeśli…”. Jednak należy korzystać z tego w mądry sposób, gdyż w innym przypadku będzie to wyglądało nachalnie, a osoby, które polubiły stronę mogą stwierdzić, że jest to tzw. żebranie lajków.

 

Bądź regularny

Należy pamiętać o tym, że działania na naszej stronie powinny być regularne. Jeśli chcemy wciąż powiększać liczbę polubień, musimy codziennie, najlepiej o podobnych porach, wstawiać posty. Wówczas osoby, które rzeczywiście interesują się naszą działalnością, z pewnością będą czekać w określonych godzinach, aby zobaczyć nowy wpis. Jednak działa to również w drugą stronę, gdyż przesada ze wstawianiem zbyt dużej ilości postów dziennie, nie świadczy o nas za dobrze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)