Jak promować profil na Instagramie?

Posted on: 30 kwietnia 2020, by :

W dzisiejszych czasach dla prowadzących konto na portalu Instagram liczy się każdy obserwujący. Marzeniem jest prowadzenie popularnego konta o dużych zasięgach. Aktywnymi komentatorami, fanami i dużą ilością współprac, które można promować na swoim profilu. W tym celu powstało wiele sposobów, aby konto na Instagramie rozreklamować.

Pierwszym powodem jest uzyskanie możliwości oznaczania reklam, po przekroczeniu progu 10 000 obserwujących. Dopiero w tym momencie użytkownik może poprzez hiperłącze oznaczyć odnośnik reklamowy. Drugim powodem zwiększania zasięgów jest chęć wykazania przed reklamodawcami, że prowadzimy popularny profil. Który jest chętnie odwiedzany przez innych obserwujących, co może mieć przełożenie na sprzedaż i reklamę produktów. W celu zdobycia popularności coraz więcej osób próbuje znaleźć alternatywne metody promocji. Po dokonaniu analizy kont najpopularniejsze w 2020 roku wydają się poniższe sposoby:

 

Kupowanie obserwujących i polubień

Co jakiś czas w sieci pojawiają się artykuły informujące o tym, że możliwość kupowania obserwujących zostanie zablokowana. Niedawno wprowadzono dodatkowe ograniczenia w postaci niewyświetlania liczby osób, które polubiły zdjęcie. Ale w sklepach z aplikacjami nadal można znaleźć te dedykowane zwiększaniu zasięgów za opłatą pieniężną. I o ile na liczniku liczba obserwujących jest naprawdę imponująca, to nie przekład się to na większą popularność. Są to osoby losowe, które aplikacja przyporządkowała do naszego profilu. Osoby te nie zostawiają merytorycznych komentarzy. Ich aktywność ogranicza się do polubienia zdjęcia. Odpływają tak szybko jak się pojawili.

 

Tworzenie kont dedykowanych do zrzeszania społeczności

Podczas przeglądania najnowszych profili na Instagramie, często w oczy rzucają się konta o specyficznych nazwach dot. wzajemnej promocji lub wsparcia. Na tych kontach wklejone jest tylko jedno, przyciągające uwagę zdjęcie i tekst o treści “wygraj follow, promo, spam serc, od +100 osób, wystarczy, że wykonasz następujące zadanie…” . Osoby, które zamierzają wzajemnie obserwować swoje konta pozostawiają komentarze o treści “gotowe”. Ich zadaniem jest zaobserwowanie wszystkich osób należących do obserwatorów tego konta. W ten sposób wybrane profile otrzymują przyrosty od kilkudziesięciu do kilkuset obserwujących. Są to aktywne profile, więc ich właścicielom zależy na aktywności promującej konta oraz na utrzymywaniu wzajemnych interakcji z pozostałą częścią społeczności instagrama.

 

Oznaczanie kont na Instagram Stories

Ostatnimi czasy narodził się nowy trend, w którym popularne konta udostępniają zdjęcia z innych profili, załączając do nich hiperłącze. Dzięki temu duża ilość obserwujących jest przekierowywana na nowe profile, dlatego często również zaczyna obserwować  (przy założeniu, że treści będą dla nich dostatecznie interesujące).

Instagram Stories jest również wykorzystywane do tzw. gier, które polegają na tym, że jeżeli się wyśle określony symbol w wiadomości prywatnej. To właściciel konta podejmie reakcje w postaci udostępnienia jednego z najlepszych zdjęć z profilu tej osoby.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)