Jak pisać dobre nagłówki w tekstach na stronę?

Posted on: 12 lutego 2020, by :
dobre nagłówki

Nagłówki w tradycyjnych czasopismach k gazetach potrafią przyciągnąć uwagę czytelników. Nagłówki tekstów zamieszczonych w internecie winny nie tylko wzbudzić zainteresowanie użytkownika, ale również ułatwić pracę Google botom, czyli muszą zawierać słowa kluczowe, dzięki którym internauci odnajdą dany tekst.

Jak można sobie poradzić z nagłówkami i pogodzić działania SEO wraz z dostarczeniem wartościowego contentu naszym klientom?

 

Nagłówki z frazami kluczowymi a pozycjonowanie stron

Aby nasz odbiorca miał szansę przeczytać przygotowany przez nas artykuł, uprzednio musi trafić na naszą witrynę internetową. Zakładając, iż nie należy on do naszych stałych klientów, będzie to możliwe tylko wówczas, kiedy nasz serwis będzie wysoko w wynikach wyszukiwania. Dlatego tak ważne jest stworzenie tekstów, które będą wzmacniać widoczność strony. Nie można zapominać o umieszczaniu słów kluczowych w treści, ani też w nagłówkach H1, H2, H3. Specjaliści Google uważają, iż treść nagłówków nie ma bezpośredniego wpływu na ranking stron, niemniej warto pomimo wszystko umieszczać kluczową frazę w nagłówkach. Jest to kwestia zwiększenia czytelności i uporządkowania treści. Fraza kluczową winna w naturalny sposób pasować do prezentowanej treści.

Jak stworzyć nagłówki, które przykują uwagę klientów?

Treści, które umieszczane są w internecie, nie mogą być tworzone tylko dla Googlebotów – tego rodzaju praktyki nie są mile widziane, nie tylko przez roboty należące do Google, ale również przez samych użytkowników. Pisząc teksty, które będą przyjazne SEO, winniśmy po pierwsze pamiętać o klientach. Opis kategorii, artykuł blogowy, albo opis produktu, powinien zatem być interesujący i napisany językiem zrozumiałym dla użytkownika. Ciekawe nagłówki przyciągają uwagę klientów, zachęcają ich do przeczytania całej treści i potrafią zainteresować przygotowaną przez nas ofertą.

Najczęściej czytamy artykuły, których tytuły zawierają: wyliczenia, pytania i  prostą komendę, która poinformuje nas, co powinno się zrobić po zapoznaniu z artykułem. Także śródtytuły powinny wzbudzić zainteresowanie potencjalnych klientów. Zwiększają one także szansę, iż użytkownik pozostanie dłużej na naszej witrynie, zapozna się z treścią i co za tym idzie, skorzysta z przygotowanej oferty.

Dlaczego nagłówki na stronie są takie istotne?

Dzięki nagłówkom możemy podzielić całą treść na kilka mniejszych treści – sprawiają, iż całość dużo łatwiej się czyta, jak również łatwiej ,,skanuje” wzrokiem. Stanowią zapowiedź tego, co czytelnik może znaleźć w następnych akapitach. Nagłówki pomagają zatem w uporządkowaniu treści i sprawiają, iż artykuł jest łatwiejszy w odbiorze.   

Jeżeli nadal zastanawiamy się, jak tworzyć dobre nagłówki na strony, warto przypomnieć sobie, jakiego rodzaju artykuły najczęściej czytamy. Sprawdźmy, które teksty znajdują się na witrynach konkurencji, które spośród nich najlepiej się czyta, a później zainspirowani tymi tekstami, poszukajmy swojego sposobu na stworzenie interesującego contentu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)