Jak opracować skuteczny biogram na instagramie?

Posted on: 16 kwietnia 2021, by :

Biogram na Instagramie jest elementem niedocenianym przez influencerów, przedsiębiorców, marki czy osoby publiczne. W mediach społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram przyjęło się, że najlepszym sposobem na przyciągnięcie uwagi nowego obserwatora jest publikowanie atrakcyjnych zdjęć. Mało użytkowników pamięta o tym, że każdy, kto zdecyduję się odwiedzić twój profil, poświęci przynajmniej chwilkę, aby rzucić okiem na twój biogram. Jest to twoja wizytówka i szansa nawiązania pierwszego kontaktu z potencjalnym obserwatorem, dlatego warto poświęcić mu trochę uwagi. Właściwie opracowane bio pozwoli ci zyskać wielu nowych obserwatorów i klientów. Jak zatem opracować skuteczny, a zarazem ciekawy biogram na Instagramie?

Nazwa użytkownika

Jednym z kluczowych elementów, którym warto poświęcić chwilę, jest nazwa użytkownika. Najlepiej sprawdzi się łatwa w wymowie, krótka i chwytliwa nazwa. Jeśli jesteś właścicielem firmy, powinna być ona spójna lub w pewnym stopniu nawiązywać do twojej działalności. Natomiast, gdy jesteś twarzą swojej firmy, warto dodać swoje imię i nazwisko, co ułatwi odbiorcom komunikację. Pamiętaj, że w social mediach, użytkownika można wyszukać, nie tylko po nicku, ale również po nazwie, dlatego przed wybraniem odpowiedniej nazwy, warto zastanowić się, co oferujesz i do jakiej grupy odbiorców chcesz dotrzeć.

Zdjęcie profilowe

Pierwsze, na co zwracamy uwagę, wchodząc na profil w mediach społecznościowych, jest zdjęcie. Genialnym wyborem będzie zdjęcie, które łatwo pozwoli zidentyfikować twoją działalność i charakter profilu. Zdjęcie powinno wyraziste i rzucające się w oczy. Natomiast jeśli nie prowadzisz profilu typowo biznesowego, warto spróbować ustawić sobie zdjęcie twarzy, z elementem łatwym do zapamiętania np. ciekawym tłem.

Krótki opis/Hasztagi

Dobry biogram na Instagramie czy Facebooku to przede wszystkim konkretny i estetyczny opis, tego na czym skupia się twój profil. Nie opłaca się streszczać całego życiorysu. Pamiętaj, że do dyspozycji masz jedynie 150 znaków ze spacjami, więc wykorzystaj to mądrze. Skup się na podstawowych i najważniejszych informacjach, aby zainteresować potencjalnego obserwatora. Ciekawym pomysłem są również hasztagi dzięki, którym się wyróżnisz i łatwiej będzie cię wyszukać.

Link w biogramie

Na Instagramie mamy możliwości dodania jednego linku do biogramu, w związku z czym warto dobrze przemyśleć swój wybór. Twój Instagram jest przepustką do relacji z potencjalnym klientem lub obserwatorem. Jeśli prowadzisz własną działalność, dobrze sprawdzi się link do sklepu internetowego lub strony www. W ten sposób przedstawisz swoje nowe oferty, a przy okazji zrobisz dobrą reklamę. Natomiast jeśli prowadzisz bloga czy kanał na YouTubie, zamieszczenie linka w bio jest skutecznym sposobem na pozyskanie nowych obserwatorów na innych platformach.

Dane kontaktowe

Aby łatwiej było się kontaktować z Tobą lub twoją firmą, dodaj swój adres e-mail. Jest to bardzo przydatne w przypadku własnej działalności, ponieważ e-mail będzie widoczne jedynie w aplikacji, przez co osoby, które będą chciały skontaktować się z Tobą za pomocą przeglądarki, nie będą w stanie tego zrobić. Jeśli prowadzisz konto typowo biznesowe, do swojego bio możesz dodać aktywne zakładki, które ułatwią użytkownikom kontakt z Tobą.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)