Jak działa karta stałego klienta w programach lojalnościowych?

Posted on: 21 kwietnia 2021, by :
karta stałego klienta

W dzisiejszych czasach karta stałego klienta, to zdecydowanie jeden z najczęściej stosowanych sposobów na to, aby w danej firmie zatrzymać klienta i sprawiać, że będzie on chętnie do nas wracał. Obecnie mamy wiele różnego rodzaju kart stałego klienta, które mają różne bonusy korzystne dla klienta. Warto zdecydować się na takie, które przyniosą korzyść zarówno klientowi, jak i również firmie. Jak właściwie działa karta stałego klienta?

Po co firmie program lojalnościowy?

Program lojalnościowy jest oparty na wszelkiego rodzaju działaniach marketingowych, które stosowane są aby zbudować oraz utrzymać dobre relacje z klientem. Korzyści stosowania takiej właśnie karty są obustronne, ponieważ klient dostaje atrakcyjny rabat, czy też nagrodę, a firma znacznie zwiększa swoją sprzedaż. Wiele firm zadaje sobie pytanie – po co właściwie korzystać z programu lojalnościowego? Warto wiedzieć, że to właśnie on sprawia, że możemy utrzymać klientów, związać ich z nasza marką, a do tego zdobyć również nowych klientów, którzy dotychczas korzystali z ofert konkurencji. Taki program znacznie zwiększy sprzedaż, a jednocześnie zmniejszy koszty, które przeznaczane są na reklamę oraz promocję. Jeżeli program lojalnościowy będzie dobry, to wówczas znacznie podniesie częstotliwość dokonywania zakupów, jak również sprawi, że będzie można poznać zwyczaje, jak również preferencje zakupowe klientów. To wszystko sprawia, że możemy dopasować ofertę bezpośrednio do danego klienta, co przekłada się bezpośrednio na nasz zysk.

Jak działa karta stałego klienta?

Zazwyczaj możemy się spotkać z kartami stałego klienta, które są produkowane w standardzie kant bankowych, a więc mają wymiary, które są w pełni zgodne z wymiarem ID. Są to prostokątne karty, które bez problemu zmieszczą się w przegródkach każdego portfela. Na każdej karcie lojalnościowej znajdziemy unikalny numer, który pozwala na zidentyfikowanie klienta. Żeby móc posiadać taką kartę, koniecznie trzeba podać podstawowe dane osobowe, a następnie zaakceptować regulamin danego programu lojalnościowego. Każda taka karta jest wydawana imiennie i należy do jednej osoby. Dzięki temu, dana firma, czy marka, jest w stanie stworzyć bazę swoich stałych klientów, która wykorzystywana jest na przykład do komunikowania się z klientami i informowania ich o danych wydarzeniach, czy też promocjach. Kary stałego klienta, stanowią część systemu, którego niezbędnym elementem są terminale do odczytu kart, które działają zazwyczaj przy komputerowym stanowisku kasowym. W ostatnich czasach zauważyć można, że zamiast standardowych kart plastikowych działa aplikacja mobilna.

Program lojalnościowy – korzyści

Bez wątpienia jedną z najważniejszych zalet, jaką mają programy lojalnościowe jest to, że oferuje się klientom korzyści materialne, które wynikają z dokonywanych zakupów. Zazwyczaj są to po prostu rabaty finansowe, czy też niewielkie prezenty. Najczęściej spotykamy się z kartami, gdzie naliczane są punkty za dokonywane zakupy. Jeżeli zbierzemy odpowiednią ilość punktów, to wówczas otrzymujemy prezent.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)