Istota promocji

Posted on: 8 września 2020, by :

Coraz większa liczba przedsiębiorców promuje swoją działalność w mediach społecznościowych. Zawiera ona wiele korzyści, od rozległej bazy potencjalnych klientów po niewielkie koszty obsługi. Popularność tego trendu potęguje fakt, że z takiej formy reklamy korzystają największe światowe marki.

Istota reklamy w social mediach

Reklama jest wyświetlana na portalach społecznościowych wszystkim jego użytkownikom. Opłata jest pobierana przez operatorów tych witryn. Można również wyemitować reklamę określonej grupie osób. Popularność i łatwość kontaktu z klientami powoduje, że z takiej formy może skorzystać każda firma. Najczęściej proces tworzenia odbywa się przy pomocy różnorodnych kreatorów.

Zalety promocji

Firmy oraz ich klienci dostrzegają wiele korzyści płynących z reklamy w mediach społecznościowych, na każdym etapie jej trwania. Po pierwsze, start kampanii przebiega bardzo łatwo. Wystarczy uruchomić podstawowy kreator reklamy, dzięki któremu można samodzielnie wygenerować dowolną formę reklamy. Dla początkujących przygotowany jest samouczek. Swoją rolę odgrywa również szybkość. Kampania może zostać utworzona w ciągu kwadransa.

Oczywiście, nie są do tego potrzebne wielkie fundusze, czego nie można powiedzieć o tradycyjnych metodach promocji. Reklama w social mediach pozwala na dotarcie do szerokiego grona odbiorców, ponieważ w tych czasach mało która osoba nie posiada konta na żadnym portalu. Dzięki takiej formie reklamy nie trzeba korzystać z agencji reklamowych, co zwykle prowadziło do pomnażania kosztów. Rodzaj działalności determinuje stronę, na której reklama będzie najefektywniejsza. Do wstawiania zdjęć najlepszy okaże się Instagram, a do zamieszczania materiałów wideo – Facebook. Produkt zostanie lepiej zaprezentowany, przez co potencjalni klienci zostaną z nim zapoznani w najlepszy możliwy sposób.

Czym jest targetowanie?

Wiele firm korzysta z reklam w mediach społecznościowych ze względu na możliwość targetowania. Ma ono na celu określenie grupy docelowej. Podczas tego procesu określa się, jakim użytkownikom zostanie wyświetlona reklama. Aby skutecznie go przeprowadzić, należy poznać dane osób przeglądających konkretny portal. Oprócz wieku, płci czy miejsca przebywania, warto przeprowadzić research pod kątem zainteresowań czy aktywności na stronie. Profil klienta zostanie dokładnie określony i dla takich właśnie osób zostanie przeznaczona reklama.

Dzięki temu budżet na promocję zostanie efektywnie wykorzystany. Środki przeznaczone na reklamę nie będą marnowane na zapoznawanie z produktem osób kompletnie niezainteresowanych. Widać to również w wynikach sprzedażowych. Zakupu będą dokonywać w przeważającej ilości osoby, do których reklama była skierowana. Przedsiębiorstwo podniesie przychody, które będzie mogło przeznaczyć na rozwój. Określona grupa będzie pozyskiwać nowych klientów o podobnych cechach, natomiast rozszerzenie działalności spowoduje zwiększenie świadomości wśród odbiorców. Taka możliwość przydaje się podczas promocji lokalnej, zwiększając nacisk na klientów z bezpośredniej okolicy firmy.

 

Zobacz także nasze pozostałe artykuły:

Jak promować profil na Instagramie?

O czym pamiętać, gdy firma dopiero raczkuje w sieci? 

Narzędzia dla blogerów

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)