Hasztagi na Instagramie – jak ich poprawnie używać?

Posted on: 11 kwietnia 2021, by :
Hasztagi na Instagramie

Hasztagi na Instagramie, wydawać by się mogło, że są jedną z najniewdzięczniejszych czynności, które przychodzi wykonać przed dodaniem zdjęcia. Jednak to właśnie dzięki nim, konta firmowe, influencerskie czy biznesowe są wstanie osiągnąć zamierzone cele i zrealizować strategię. Nieużywane w odpowiedni sposób z kolei, potrafią skutecznie zaszkodzić. Po pierwsze, należy wiedzieć, że hasztagi nie są dla twórców treści, ale dla osób, które takowych treści szukają. Jak więc poprawnie ich używać?

Jak dobrać hasztagi?

Przy wyborze hasztagów, musimy najpierw rozważyć pewne podstawowe, a zarazem niezwykle istotne kwestie. Mianowicie, zastanówmy się nad:

  • do kogo chcemy dotrzeć za pośrednictwem hasztagów?
  • czego dana osoba, a nasz potencjalny klient tak na prawdę szuka na Instagramie?
  • co ukazuje nasze zdjęcie, które zamierzamy dodać?

Pamiętajmy, że priorytetem jest to, by w każdym dodanym przez nas poście, grupa hasztagów była kompletnie inna, nie mniej jeśli chcemy używać stale kilku tych samych, nie będzie to katastrofą, jednak najlepiej, by był one brandowe. Zwróćmy uwagę na to, że każde zdjęcie jest inne i przedstawia co innego, z drugiej strony, trzymając się za każdym razem utartych schematów, narażamy się na to, że Instagram uzna nas za nic innego, jak spam, co jest jednoznaczne ze zmniejszeniem zasięgu i możliwym banem. Kolejną kwestią jest to, że do każdego zdjęcia Instagram daje nam możliwość użycia 30 hasztagów. Taka suma jest dość imponująca, więc warto ją rozsądnie wykorzystać.

Oczywiście wymyślenie aż 30 hasztagów, może wydawać się prawdziwie karkołomnym zadaniem, jeśli nie mamy na to odpowiedniego planu. Warto więc podzielić swoje zdjęcie na kilka obszarów, a następnie zastanowienie się co mogą one opisywać, a przede wszystkim, kogo mogą zainteresować. Pamiętaj, żeby sprawdzać wielkość hasztagów, a następnie używać tych mniejszych w niszowym języku, dokładnie w ten sposób w jaki chcesz, by komunikowali się z Tobą odbiorcy. Warto wykorzystać hasztagi o różnej wielkości. Jeśli regularnie tworzysz treści, których tematyka jest zbliżona, stwórz katalog hasztagów, a będziesz mógł nimi do woli manewrować.

Unikaj błędnych hasztagów

Błędne hasztagi to prawdziwa plaga na Instagramie. Okazuje się, że używanie błędnych hasztagów celem nabicia sztucznego zasięgu, jest jedną z najgorszych praktyk, które możesz zastosować. Co oznaczają błędne hasztagi? Otóż są to wszystkie hasztagi, które tematycznie nie pasują do zdjęcia, jednak mają szerokie grono odbiorców. Dla przykładu, jeśli klient poszukuje zimowej kurtki i taki sam hasztag umieści w polu wyszukiwania Instagramu, będzie oczekiwał, że znajdzie inspiracyjne zdjęcia i oferty, właśnie tego konkretnego przedmiotu. Jeśli twórca zastosuje ten hasztag, ze względu na duże grono followersów, do zdjęcia, które przedstawia letnią sukienkę, nie zainteresuje ona w ten sposób żadnego odbiorcy. Wręcz przeciwnie, klient może się szybko zirytować, a nawet zgłosić dane zdjęcie jako spam. Pamiętaj więc, sztuczne nabijanie zasięgu przez błędne hasztagi, nie pomoże ci w realizacji twoich celów strategicznych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)