Google AdWords – czym jest?

Posted on: 21 czerwca 2019, by :
Google AdWords

W dobie bardzo dobrze rozbudowanych narzędzi marketingu internetowego do promowania witryn firmowych, jak i sklepów online warto odpowiedzieć sobie na pytanie, którą opcję najlepiej wybrać, aby osiągnąć wymarzone cele, nie inwestując w to milionów i zyskać nowych klientów.

Z pewnością jest to problem wielu marketerów, którzy stoją przed zadaniem odpowiedniego zaprezentowania właścicielowi przedsiębiorstwa skutecznych kanałów reklamy dla jego biznesu. Dlatego, nie rozwodząc się zbytnio nad opisywaniem zalet, jak i funkcjonalności wybranych platform, mamy jedną odpowiedź – Google AdWords.

Jeśli interesują cię praktycznie natychmiastowe efekty w postaci właściwej widoczności strony internetowej twojej firmy na czołowych miejscach wyszukiwarki Google, jak i sprzedaż w sklepach online, zapoznajesz się z jak najbardziej odpowiednim artykułem. Warto zapoznać się z zaletami Google AdWords i rozpocząć swoją przygodę z linkami sponsorowanymi.

 

Google AdWords ma niezliczoną ilość zalet, a pośród nich najważniejsze korzyści to

 

  • darmowe wyświetlanie reklam,
  • natychmiastowa widoczność reklam,
  • brak minimalnego budżetu na poczet emisji reklam i kontrolowanie wydatków,
  • płatności tylko za kliknięciem w reklamę i przejściem na stronę www,
  • elastyczność działań w wypadku sezonowości, czy też ofert promocyjnych,
  • dowolny zasięg terytorialny emitowania reklam,
  • możliwość samodzielnego wyznaczenia maksymalnych wysokości stawek za jedno kliknięcie.

 

Poza tym linki sponsorowane to wiele mierników skuteczności

 

  • świadomość marki (wyświetlenia, jak i klikanie reklam),
  • efektywność już od pierwszego kliknięcia,
  • jakość ruchu dzięki statystykom Google Analytics (czas na stronie, stopień zainteresowania ofertą i liczba przeglądanych stron),
  • mierzalność danych, ale i efektów sprzedażowych (e-commerce, telefony, zapytania).

 

Dzięki wykorzystaniu reklam AdWords mamy szansę dotrzeć do potencjalnych klientów w chwili, w której faktycznie szukają oni naszej oferty, czy produktu. To sam klient będzie wpisywał w wyszukiwarkę interesujące go zagadnienia, określając przy tym swoje potrzeby. Dzięki Google AdWords wyświetlamy swoją ofertę w postaci reklam w bardzo widocznym miejscu.

Dlatego też konfigurując kampanię Google AdWords trzeba pamiętać przede wszystkim o opracowaniu listy określeń/haseł, które prawdopodobnie będą wpisywać potencjalni klienci w wyszukiwarce, szukając usług/produktów firmy. Następnie warto zadbać również o bardzo atrakcyjne komunikaty reklamowe, które będą opatrzone wieloma rozszerzeniami wraz z dodatkowymi informacjami. To właśnie złączenie słowa razem z opisem reklamującym jest pierwszym krokiem do uzyskania zainteresowania klienta produktem/ofertą podczas wyświetlania reklam w domu.

Nie zapominajmy również o tym, że Google AdWords to nie wyłącznie reklamy tekstowe w wyszukiwarce Google. W tymże samym miejscu bardzo popularną metodą promowania, tym bardziej sklepów internetowych, są Google zakupy. Jest to możliwość niemalże natychmiastowego emitowania informacji z poziomu wyszukiwarki o cenach produktu razem z prezentującym go obrazem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)